سفارش تبلیغ
صبا ویژن



[ و در خبر دیگر است که به اشعث پسر قیس در تعزیت وى فرمود : ] چون بزرگواران شکیبایى ، و گرنه چون چارپایان فراموش نمایى . [نهج البلاغه]

جن !!!

سوال :درباره جن قدری توضیح دهید.


جن

پاسخ :جن ها موجوداتی هستند که مسلمان و کافر دارند. استاد ما مرحوم علامه طباطبایی از بعضی اشخاصی که با این مسائل مأنوس بودند, چنان نقل می کردند که یکی از جنیان گفته بود در گروه ما سُنّی وجود ندارد  زیرا هنوز بین ما اشخاصی هستند که ماجرای غدیر را درک کرده و در آن صحنه حاضر بوده اند. سطح درک اینها از انسان بسیار کمتر است  ولی تحرکشان بیش تر می نماید. هنوز نقل نشده که آن ها پیامبر داشته باشند  امت پیامبر ما هستند. بسیاری از جنیان درخدمت انسانند و مزاحم نیستند. هراس از جن و جن زدگی نیز درست نیست. در میان آن ها, مردان و زنان بزرگی دیده می شود  ولی به مقام نبوت و امامت نمی رسند.



کلمات کلیدی : جن

[ نظر:() ]
ن : مرتضی حسین زاده
ت : 89/12/14:: 1:55 عصر

محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.

قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

purchase vpn

بازی اندروید