سفارش تبلیغ
صبا ویژن



در برابر آنکه از او دانش می جویید، فروتنی کنید و از دانشمندان متکبّر مباشید که باطل شما، حقّتان را ببرد . [امام صادق علیه السلام]

عرش به چه معناست؟

سوال :)عرش( به چه معناست؟
پاسخ :عرش: این واژه حکایت گر موجودی است که نسبتش با همه موجودات یا خصوص عالم اجسام و مادی, بسان نسبت سریر پادشاه به کشور است. هم چنین نسبتش به خداوند سبحان, مانند نسبت سریر سلطان به سلطان است.
به عبارت دیگر,  عرش , مرتبه ای از وجود است که تمام صفات خداوند سبحان, در آن تجلّی کرده است. جایگاه پادشاه که مقام صدور احکام است,  عرش  نیز همان مقام صدور احکام تفصیل یافته موجودات است  یعنی, در آن مقام  وجوه  تمام موجودات و وجودهای شریف آنها, به طور تفصیلی حضور دارند. از آن جا که گستره عرش مجرد و مادی را در بر می گیرد, خود یک موجود مجرد است. ازاین رو, فعلیت های تمام موجودات مادون, نزد خداوند سبحان و برای او با تمام وجودشان, حضور دارد و به همین جهت عرش از مراتب علم خداوند به شمار می رود.



کلمات کلیدی : عرش-، امید-نا امیدی-ترجو-ارجی

[ نظر:() ]
ن : مرتضی حسین زاده
ت : 89/12/19:: 12:54 عصر

محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.

قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

purchase vpn

بازی اندروید