سفارش تبلیغ
صبا ویژن



هرکه از آزارش ایمن باشی، به برادری با او رغبت کن [امام علی علیه السلام]

فرقه بهائیت

سوال :درباره فرقه )بهائیت( توضیح دهید.
پاسخ : بهائیت:
 پایه گذار این فرقه شخصی به نام میرزا حسینعلی میرزا بهاءاللَّه بود که نخست خود از پیروان فرقه بابیه بود. از آنجا که بابیان شورش هایی بر علیه دولت وقت ایران به راه انداخته و تا سرحد سوء قصد به جان ناصرالدین شاه پیش رفته بودند, بیگانگان و از جمله و مهم تر از همه, روسیه تزاری حمایت گسترده ای نسبت به این گروه کرده و شخص دالگوروکی سفیر روسیه در تهران برای نجات میرزا بهاءاللَّه که به زندان افتاده بود, پادرمیانی کرده و فرستاده خودرا باوی همراه نمود تا به سلامت از ایران خارج شود. ارتباط بهاءاللَّه با سفیران دول گوناگون حکایتگر این حقیقت است که این فرقه به دلائل سیاسی ظهور یافته است. می توان گفت فرقه بهائیت همان فرقه بابیت با تغییراتی چند می باشد.
 اجمالی از عقاید وی و پیروانش چنین است: 1- بهاءاللَّه و باب خدایند و اجهاءاللَّه خدای عالی تر است. 2- در مقطعی بهاءاللَّه خود را عیسای مسیحیان معرفی می کند. 3- نه رکعت نماز هنگام زوال و در صبح ها و شام ها واجب است و از تعداد دیگر عفو شده است. 4- نماز به طرف اقدس بهاءاللَّه یعنی مقام قدس )عکا( که خداوند آن را محل طواف ملاء اعلی و محل اقبال مردم قرار داده خوانده شود. 5- معاف داشتن مردم از خواندن نماز آیات. 6- نماز جماعت باطل است. 7- عید فطر همان عید نوروز است. 8- هر که مستطیع است به غیر از زن ها باید به حج خانه )یعنی محل دفن بهاءاللَّه در عکا( برود. و... این فرقه پیوند عمیقی با صهیونیزم و کشور اسرائیل دارد و اسرائیل به صراحت از آنان حمایت کرده و می کند. شرح این ماجرا خارج از حوصله این نوشتار است در این باب نگا: تاریخ جامع بهائیت, همان, از فصل یازدهم تا فصل هیجدهم.



کلمات کلیدی : فرقه بهائیت-بهاءاللَّه، امید-نا امیدی-ترجو-ارجی

[ نظر:() ]
ن : مرتضی حسین زاده
ت : 89/12/19:: 12:55 عصر

محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.

قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

purchase vpn

بازی اندروید