سفارش تبلیغ
صبا ویژن



ارزش مرد به اندازه همت اوست و صدق او به مقدار جوانمردى‏اش و دلیرى او به میزان ننگى که از بدنامى دارد و پارسایى او به مقدار غیرتى که آرد . [نهج البلاغه]

گناه فرزندی که از راه نامشروع متولد شده چیست؟

سوال :گناه فرزندی که از راه نامشروع متولد شده چیست و چرا باید او شقی وبدبخت شود؟
پاسخ :زنازاده نیز مانند دیگران دارای اراده و قدرت انتخاب و نیز دارای عقل و هوش و فطرت الهی است  ولی در عین حال, گناه گرایی در او بیشتر می باشد. اکنون اگر او برخلاف سائقه شدید غریزی, به حکم عقل, شرع و فطرت تن نهاد, پاداشی افزون تر از دیگران دارد  زیرا مبارزه جدی تری با نفس کرده است.
در نتیجه می توان گفت که اولاً او نیز مسلوب الاراده در برابر گناه نیست و ثانیاً اگر کار نیک و ترک گناه کند, نزد خدا مأجور است و از آتش دور خواهد بود. لیکن به طور متوسط درصد نیک سیرتان آنها کمتر است و نزدیکی آنها به آتش دوزخ بیشتر. از این رو پیامبر)ص( هشدار داده اند تا دیگران به وقت رفتار جنسی, خود را تحت کنترل و انضباط شرعی درآورند.



کلمات کلیدی : نامشروع -بدبخت، امید-نا امیدی-ترجو-ارجی

[ نظر:() ]
ن : مرتضی حسین زاده
ت : 89/12/19:: 1:4 عصر

محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.

قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

purchase vpn

بازی اندروید