سفارش تبلیغ
صبا ویژن



هیچ سخنی نزد خداوند، محبوب تر از گفتار«لا اله الا اللّه» نیست . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

جن پت-خلق انسان بدست انسان!!!

جن پت!عروسکی زنده برای بچه ها!

یک سال و نیم  پیش در سایتهای خبری اینترنتی با  مطلبی شگفت آور و تکان دهنده روبرو شدم  مبنی بر اینکه :

دانشمندان علم Biotechnology یک شرکت کانادایی – استرالیایی  به نام BioGenica موفق به خلق (!!!) موجودی زنده و ترکیبی شبیه به جنین انسان به نام "GENPET" شده اند ، این خبر در آن برهه سرو صدای نسبتا زیادی در رسانه ی سایبری به پا کرد و حتی چند خبر گزاری نسبتا معروف اینترنتی  هم به آن دامن زدند .اما جالب اینجاست که اخیرا نیز این خبردوباره بر سر زبان ها افتاده و به قولی  بازار "جن پت " گرم شده است.

موجودی که:

1- به کمک علم مهندسی ژنتیک با ترکیب DNA های خرگوش، فسفر ستاره دریایی، شامپانزه ، عنکبوت و خوک خلق شده است .

3 -  قد آن حدود 20 سانتیمتر و قطرش 7 سانتیمتر است و جثه اش از این بزرگتر نمی‌شود.

4 -  مانند دیگر حیوانات روح دارد و دارای خون، عضله و استخوان است. اگر قسمتی از بدن آن بریده شودخونریزی می‌کند ، در طول دوره حیاتش موهای سرش اندکی رشد کرده و در صورت عدم مراقبت خواهد مرد.

GENPET

5 –  در مدلهای گوناگون و برای  سلیقه های مختلف  طراحی شده است:

جن پت قرمز که اندکی چالاک تر و تحرکاتش زیاد است( Genpet Red - Athletic and energetic )

جن پت نانجی که حادثه جو و کنجکاو است (GenpetOrange- Adventurous, confident and curious)

جن پت زرد  که بازیگوش و سرگرم کننده است (GenpetYellow- Playful and fun)

جن پت سبز که آرام و نسبتا با وقار است (Genpet Green -Helpful, harmonious and peaceful)

جن پت آبی که به آرامی اصواتی را تولید می کند (Genpet Blue Communicative and serene)

جن پت بنفش که حالتی روحانی و خیالی دارد ((Genpet Violet- Imaginative and spiritual

6 -  کاملاً درد را احساس می‌کند و لیکن نمی تواند اصوات بلند تولید کند.

7 -  در بسته بندی های پلاستیکی مطابق شکل نگه داری شده و آماده عرضه در اسباب بازی فروشی ها است.

8 -  بسته‌بندی آن دارای نمایشگر ضربان قلب و نمایشگر علائم حیاتی و همچنین لوله تغذیه است که لوله تغذیه Genpet تا قبل از فروش در مغازه استفاده می شود.

 9-  پس از خروج از جعبه با یک شوک الکتریکی  ظرف 20 دقیقه بیدار شده ، چشم‌هایش را باز می‌کند و جالبتر اینکه می تواند صاحب خود را بشناسد.

10 – با توجه به دمای محیط و میزان رسیدگی به آن ازیک تا سه سال عمر می کند.

پیش زمینه فکری ام در باره مسئله شبیه سازی موجودات و از سویی دیگر موضوع عجیب، تکان دهنده و البته باور نکردنی و خیالی جن پت سبب شد  تا  بلافاصله با برخی از دوستانم که در زمینه های گوناگون  پزشکی متخصص بودند تماس بگیرم .

و ابته نتیجه نیز همان بود که می پنداشتم  و یک جستجوی ساده در سایت های لاتین و در سایت شرکت مذکور www.genpets.com   آشکار کرد  که این دروغی بیش نیست.

 البته جن پت به عنوان یک عروسک دست ساز و الکترونیکی  وجود حقیقی داشت اما جاندار بودن آن ملعبه ای بیش نبود که در پشت پرده حکایت از یک فتنه داشت .

آنچه در زیر می خوانید ترجمه ویکی پدیا در باره جن پت است:

Genpet اثر هنری مجسمه ساز و برنامه نویسی بنام Adam Brandejs اهل کانادا است که از لاتکس و پلاستیک ساخته شده ، کاملاً دست  ساز بوده و اعمالی همچون نفس کشیدن و تکان خوردن و غیره بوسیله تکنیکهای رباتیک درون آن شبیه سازی شده است ...

http://en.wikipedia.org/wiki/Genpet

اما نکته بسیار مهمی که نباید از نظر دور بماند این است که هر از چند گاهی ظهور و بروز شایعاتی از این دست در پشت پرده  مسئله دیگری را پیگیری می کند  .

دقیقا پیش از حمله آمریکا به عراق نیز خبری مبنی بر عکس گرفتن یک سیاح از جنی در غار شایع شد  که به طرز عجیبی در کشورهای عربی علی الخصوص کشورهای حاشیه خلیج  پخش شده و متاسفانه علاوه بر سایتهای اینترنتی ، روزنامه های داخلی نیز به آن دامن زدند ودر این همین اثنی بود که آمریکا و انگلیس وارد منطقه شدند.

اما نکته ای مهم :

 در دنیای امروز که افکار عمومی شدیدا با مسئله شبیه سازی انسان مخالف است ، جن پت که به صورت عروسک در دست کودکان و نوجوانان  قرارگرفته است طرحی برای آماده سازی ذهن مردم جهان در سالهای بعد (که همان کودکان و نوجوانان بزرگ شده اند) برای پذیرش شبیه سازی انسان نبود ؟

((نقل از وبلاگ استاد رائفی پور))



کلمات کلیدی : عروسک زنده-جن پت-GENPET-خلق-شبیه سازی، امید-نا امیدی-ترجو-ارجی

[ نظر:() ]
ن : مرتضی حسین زاده
ت : 89/12/24:: 1:11 عصر

محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.

قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

purchase vpn

بازی اندروید