سفارش تبلیغ
صبا ویژن



اندکى که با آن بپایى به از بسیارى که از آن دلگیر آیى . [نهج البلاغه]

همراهان رسول اکرم در معراج چه کسانی بودند؟

سوال : همراهان رسول اکرم در معراج چه کسانی بودند؟
پاسخ :در احادیث معراج, امامان معصوم)ع( از رسول خدا)ص( روایت کرده اند که فرمود:  من وقتی همه مراحل را طی کرده از آسمانها گذشتم و به بیت معمور و نزدیک سِدرة المنتهی رسیدم, بعضی از اصحابم مرا همراهی می کردند: معی أناسٌ من أصحابی , آنها که لباس نو دربرداشتند وارد شدند و آنها که نداشتند ماندند, عده ای را به همراه خود بردم وعده ای به همراهم آمدند  )بحار81/723(. عده ای که در آن مراسم, حضور داشتند, اهل بیت عصمت و طهارت و مؤمنانی بودند که به دنبال پیغمبر, آن مقام را طی کردند. چنانکه در حدیث دیگر آمده است که از رسول خدا سؤال کردند که شما وقتی با خداوند سبحان در معراج محاوره و مناجات داشتید, لهجه گوینده چگونه بود؟ آن حضرت فرمودند: سخن خدای سبحان را به لهجه علی بن ابیطالب)ع( می شنیدم )بحار/ج81/683(. البته چون تکلم از مقام فعل واجب بوده است ظهور آن به صورت یک موجود ممکن, محذوری ندارد.
غرض آن که عروج به سوی خدا وقف پیامبران نیست, زیرا این مقام منیع به ولایت و عبودیت سالک صالح وابسته است و اگر کسی عبد خالص شد  ولی الله  می شود و این راه بر روی او باز است.
آیة الله جوادی آملی,تفسیر موضوعی قرآن کریم ج 9 )سیرة رسول اکرم در قرآن(



کلمات کلیدی : همراه رسول اکرم -معراج، امید-نا امیدی-ترجو-ارجی

[ نظر:() ]
ن : مرتضی حسین زاده
ت : 89/12/18:: 9:47 عصر

محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.

قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

purchase vpn

بازی اندروید