سفارش تبلیغ
صبا ویژن



خداوند ـ عزّوجلّ ـ می فرماید : «ای محمّد! اگر آفریدگان به ساخته های شگفت من می نگریستند، جزمرا نمی پرستیدند و اگر شیرینی یاد مرا در دل هایشان می چشیدند، ملازم درگاه من می شدند و اگر به ظرائف نیکی های من می نگریستند، به چیزی جز من نمی پرداختند» . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

درباره جن و ویژگی های آن توضیح دهید .

سوال :درباره جن و ویژگی های آن توضیح دهید .
پاسخ :جن - چنان چه از مفهوم لغوی این کلمه به دست می آید -موجودی است ناپیدا که وجود آن را قرآن کریم تصدیق کرده و مشخصاتی رانیز برای آن معرفی نموده است از جمله این که : 1- از شعله آتش آفریده شده اند .2- مانند انسان دارای تکلیف و مسوولیت هستند .3- دارای علم وادراک و تشخیص حق از باطل و استدلال می باشند .4- گروهی از آنها مومن و گروهی کافر و دارای افراد خوب و بدند .5- آنها نیز مانند انسان مرگ و میرو تولید نسل دارند .6- همانند انسان در قیامت برانگیخته می شوند و جزای اعمال خود را می بینند .
ولی آنچه که در زبان مردم مرسوم است که آنها راموجوداتی دارای اشکال عجیب و غریب و موذی و مضر به حال انسان وبدخواه او معرفی می کنند که گاهی مزاحم دیگران می شوند, اغلب پایه واساسی ندارد و نه مورد تایید عقل است و نه مورد تایید قرآن . البته ممکن است افرادی از طریق علوم غریبه مانند سحر, جادو و کهانت با بعضی ازافراد جن ارتباط پیدا کنند و آنها را استخدام نمایند  اما چنین افرادی بسیاراندک و انگشت شمارند .اما کارهای آنها با خواندن بعضی از سوره های قرآن مانند : ناس , علق و کافرون و هم چنین با بعضی از دعاهای رسیده ازمعصومین بی اثر می شود.



کلمات کلیدی : جن-آتش، امید-نا امیدی-ترجو-ارجی

[ نظر:() ]
ن : مرتضی حسین زاده
ت : 89/12/18:: 9:57 عصر

محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.

قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

purchase vpn

بازی اندروید