سفارش تبلیغ
صبا ویژن



بزرگترین دریغها در روز رستاخیز دریغ مردى است که مالى را جز از راه طاعت خدا به دست آورد ، پس مردى آن را به ارث برد و در طاعت خداى سبحان انفاق کرد . او بدان انفاق به بهشت رفت و نخستین بدان راه دوزخ سپرد . [نهج البلاغه]

امام مهدی (ع) در برابر سلاحهای مخوف چگونه با شمشیر قیام خواهد کر

سوال :امام مهدی)ع( در برابر سلاحهای مخوف چگونه مانند جدش با شمشیر قیام خواهد کرد؟
پاسخ :اولاً: مقصود از خروج با شمشیر, مأموریت به جهاد و توسل به اسلحه برای اعلاء کلمه حق است.
بنابر این قیام با شمشیر, کنایه از قیام با اسلحه و پیکار و جهاد و تعیین نوع مأموریت آن حضرت است و اینکه آن حضرت مأمور به مصالحه با کفار نیست.
بدیهی است با هر اسلحه ای که لازم باشد, آن حضرت و اصحابش با کفار و ستمگران جهاد می نمایند و از هرگونه اسلحه ای که در زمان ظهور آن حضرت متداول باشد و به استعمال آن حاجت داشت باشند, استفاده می نمایند.
ثانیاً: از کجا که در زمان ظهور آن حضرت, این اسلحه های مهیب در اختیار بشر باقی باشد  زیرا ممکن است که در اثر حوادث و آشوبها و انقلابات شدید و جنگهای خانمانسوز جهانی, که پیش از ظهور آن حضرت واقع می شود دو ثلث بشر نابود شود, این اسلحه های جهنمی معدوم گردد و شاید کسی باقی نماند که بتواند از این اسلحه ها استفاده کند, یا آنها را تهیه نماید و این احتمال هم کاملاً بجا و قابل توجه است.
امامت و مهدویت ج 3 - پاسخ ده پرسش,آیةالله لطف الله صافی گلپایگانی



کلمات کلیدی : امام مهدی ع -سلاحهای مخوف- شمشیر، امید-نا امیدی-ترجو-ارجی

[ نظر:() ]
ن : مرتضی حسین زاده
ت : 89/12/18:: 10:31 عصر

محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.

قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

purchase vpn

بازی اندروید