سفارش تبلیغ
صبا ویژن



پیامبر خدا صلی الله علیه و آله به من فرمان داد تا زبان سریانی را یاد بگیرم . [زیدبن ثابت]

بهترین دلیل برای اثبات معجزة شق القمر پیامبر اسلام چیست؟

سوال : بهترین دلیل برای اثبات معجزة شق القمر پیامبر اسلام چیست؟
پاسخ : آیات اوّل سوره 45 قرآن مجید می باشد:
 اِقْتَرَبَتِ السَّاعَهُ وَ انْشَقَّ الْقَمَرُ   وَاِنْ یَرَوا آیَهً یُعْرِضُوا وَ یَقُولوُا سِحْر مُسْتَمِرّ  وَکَذَّبُوا وَ اتَّبَعُوا اَهْوائَهُمْ وَ کُلُّ اَمْرٍ مُسْتَقِرّ .  قمر/ 13 \قیامت نزدیک شد و ماه از هم شکافت! و هر گاه نشانه و معجزه ای را ببینند روی گردانده, می گویند این سحری مستمر است. آنها )آیات خدا را( تکذیب کردند و از هوای نفسشان پیروی نمودند وهر امری قرارگاهی دارد.[
مفسّرین شیعه و سنی با کمال قاطعیّت و صراحت می گویند آیات فوق مربوط به مسأله شقّ القمر و شکافته شدن ماه به عنوان معجزه در زمان رسول اکرم)ص( می باشد و از باب نمونه از تفاسیر شیعه, تفسیر بیان, مجمع البیان, ابولفتوح رازی, منهج الصّادقین, صافی, برهان, نورالثّقلین و شبَّر, و از تفاسیر اهل تسنن, تفسیر طبری, درالمنثور, فخر رازی, بیضاوی, کشّاف و  فی ضلال القرآن  را باید نام برد.
مرحوم طبرسی در تفسیر معروف مجمع البیان, در ذیل همین آیات می گوید همة مفسّران این آیه را مربوط به معجزة شقّ القمر در زمان پیامبر اکرم )ص( می دانند.
همچنین فخر رازی مفسّر معروف در ذیل آیات فوق می گوید عموم مفسّران معتقدند که مراد از این آیات شکافته شدن ماه درزمان رسول اکرم)ص( می باشد.
علاوه بر این, در کتب شیعه و سنی قریب به چهل روایت درباره شقّ القمر آمده که در بیشتر آنها تصریح شده که آیات فوق دربارة شقّ القمر نازل شده است.
بنابراین, دلالت آیات فوق بر وقوع این معجزه )شقّ القمر( هیج جای انکار یا تردید نمی باشد.
 معارف اسلام, ایت الله مکارم شیرازی



کلمات کلیدی : معجزة -شق القمر، امید-نا امیدی-ترجو-ارجی

[ نظر:() ]
ن : مرتضی حسین زاده
ت : 89/12/18:: 10:51 عصر

محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.

قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

purchase vpn

بازی اندروید