سفارش تبلیغ
صبا ویژن



ثمره دانش، عمل برای زندگی است . [امام علی علیه السلام]

زنادقه چه کسانی بودند و اعتقادشان چه بود؟

سوال :زنادقه چه کسانی بودند و اعتقادشان چه بود؟
پاسخ :زنادقه, طبقة متجدد و تحصیل کردة آن عصر بودند, طبقه ای بودند که با زبانهای زندة آن روز دنیا آشنا بودند, زبان سُریانی را که در آن زمان بیشتر زبان علمی بود می دانستند, بسیاری از آنها زبان یونانی می دانستند, بسیاری شان ایرانی بودند و زبان فارسی می دانستند, بعضی زبان هندی می دانستند و زندقه را از هند آورده بودند, که این هم یک بحثی است که اصلاً ریشة زندقه در دنیای اسلام از کجا پیدا شد؟ و بیشتر معتقدند که ریشة زندقه از مانویهاست.
زنادقه از اساس منکر خدا و ادیان بودند, و این طبقه { حال روی هر حسابی بود { آزادی داشتند. حتی در حرمین, یعنی مکه و مدینه و حتی در خود مسجدالحرام و در خود مسجدالنبی می نشستند و حرفهایشان را می زدند, البته به عنوان اینکه بالاخره فکری است, شبهه ای است برای ما پیدا شده و باید بگوییم.
مجموعه آثار شهید مطهری ج81 { سیری در سیره ائمه اطهار)ع(   صفحه17 { 27.



کلمات کلیدی : زنادقه-، امید-نا امیدی-ترجو-ارجی

[ نظر:() ]
ن : مرتضی حسین زاده
ت : 89/12/18:: 10:53 عصر

محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.

قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

purchase vpn

بازی اندروید