سفارش تبلیغ
صبا ویژن



محبوب ترین کارها نزد خداوند، شتاب دربه جا آوردن نماز در اوّلِ وقتش است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

مرگ چیست؟

سوال :مرگ چیست؟
پاسخ :الف. مرگ, نیستی و نابودی و فنا نیست, انتقال از عالمی به عالم دیگر و از نشئه ای به نشئة دیگر است و حیات انسان به گونه ای دیگر ادامه می یابد.
ب. آنچه شخصیّت واقعی انسان را تشکیل می دهد و  من  واقعی او محسوب می شود, بدن و جهازات بدنی و هرچه از توابع بدن به شمار می رود نیست  زیرا بدن و جهازات بدنی و توابع آنها به جایی تحویل نمی شوند و در همین جهان تدریجاً منهدم می گردند. آن چیزی که شخصیّت واقعی ما را تشکیل می دهد و  من  واقعی ما محسوب می شود, همان است که در قرآن از آن به  نفس  و احیاناً به روح تعبیر شده است.
ج. روح یا نفس انسان که ملاک شخصیّت واقعی انسان است و جاودانگی انسان به واسطة جاودانگی اوست, از نظر مقام و مرتبة وجودی, در افقی مافوق افق مادّه و مادّیات قرار گرفته است. با مرگ, روح یا نفس, به نشئه ای که از سنخ و نشئة روح است منتقل می شود و به تعبیر دیگر, هنگام مرگ, آن حقیقت مافوق مادّی بازستانده و تحویل گرفته می شود.
مجموعه آثار شهید مطهری ج2   زندگی جاوید یا حیات اخروی, شهید مطهری



کلمات کلیدی : مرگ-نیستی، امید-نا امیدی-ترجو-ارجی

[ نظر:() ]
ن : مرتضی حسین زاده
ت : 89/12/18:: 10:55 عصر

محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.

قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

purchase vpn

بازی اندروید