صهیونیسم بین المللی جهت دستیابی به اهداف شوم خود با زیرکی خاص از تمامی ابزارها و امکانات مادی و معنوی کشورهای غربی استفاده نموده و در این مسیر حتی از تحریف عقاید مذهبی مسیحیان و یهودیان جهان و جهت دهی آنان به سوی منافع خود فروگزاری نمی کند.
«واقعه آرماگدون» نیز یکی از این شگردهای صهیونیست هاست که جهت آشنایی کامل با آن دو مقاله در ادامه آورده می شود:
یک -واقعه آرماگدون (غرب و آمادگیهای پیش از ظهور× ,عبدالکریم زبیدی ,مترجم: امین میرزایی ,فصلنامه موعود ش 28 به نقل از سایت حوزه)
یادداشت مترجم: کلمه Armageddon ] » یا آنگونه که در اصل مقالهای که خواهید خواند آمده است «هر مجدون» واژهای است اصلا یونانی که بنا به تعریف واژه نامههای آمریکایی همچون فرهنگ «وبستر» به معنی نبرد نهایی حق و باطل در آخر الزمان است . همچنین این واژه نام شهری است در منطقه عمومی شام که بنا به آنچه در باب شانزدهم مکاشفات یوحنا، در عهد جدید آمده است، جنگی عظیم در آنجا رخ میدهد و مرحله حاضر از زندگی بشر در آن زمان پایان مییابد . به عبارتی نبرد مذکور مقدمه تحولی بزرگ است که سرنوشت نهایی آدمی بر روی کره زمین به آن بستگی دارد . دکتر عبدالکریم زبیدی نویسنده مقالهای که ترجمه آن در پی خواهد آمد، در نوشته کوتاه خود به بررسی اعتقاد غربیان به این حادثه پرداخته و به طور خلاصه از رابطه این واقعه با حادثه عظیم ظهور مهدی آل محمد، صلوات الله علیهم اجمعین، پرده برداشته است . این مقاله گرچه در برخی موارد حاوی تحلیلی سطحی است، اما در عین حال نکات مهمی را در خود دارد که در شرایط سیاسی کنونی منطقه قابل اهمال نیست .
حادثه شریف ظهور، حادثهای بزرگ است و قدرتهای بزرگ جهان، سیاستخارجی خود را بر مبنای حوادثی که پیش از آن رخ میدهد جهت داده و نقشههای نظامی خود را به شکلی سامان دادهاند که آمادگیهای لازم برای این حادثه در آن ملحوظ باشند . این در حالی است که مؤسسات دینی و رسانههای این دولتها نیز، مردم خود را برای پیشباز این حادثه آماده میسازند .
این مؤسسات دینی به همراه رسانههای دیداری و شنیداری این دولتها، از سالهای دهه هشتاد میلادی مردم خود را به ایمان جمعی به وقوع حادثهای بزرگ در سرزمین شام که به نبردی هستهای خواهد انجامید توجه دادهاند . این مؤسسات پیوسته مردم خود را به ایمان به این نکته فرا میخوانند که بزودی لشکری از دشمنان مسیح که بدنه اصلی آن از میلیونها نظامی تشکیل یافته، از عراق حرکت میکند و پس از گذشتن از رود فرات - که در آن زمان به خشکی گراییده است - به سوی قدس رهسپار میشود . اما نیروهای مؤمن به مسیح راه این لشگر را سد کرده و همگی در «آرماگدون» با یکدیگر برخورد خواهند کرد و در این مکان است که درگیری اتفاق خواهد افتاد . صخرهها ذوب میشوند ... دیوارها بر زمین فرو میغلتند ... پوست تن انسانها در حالیکه ایستادهاند ذوب شده و میلیونها نفر از بین میروند ... و این نبردی نهایی و هستهای است ... سپس مسیح برای بار دوم از جایگاه بلند خود بر زمین فرود میآید ... و پس از چندی زمام رهبری جهان را در دست گرفته و صلح جهانی را برقرار میکند ... او دولت صلح را بر زمین نو و زیر آسمانی تازه بنا میکند ... و این مهم را از مرکز فرماندهی خود در قدس عملی میسازد .
یک بررسی انجام گرفته از سوی مؤسسه «تلسن» که در اکتبر سال 1985 م . به نشر رسیده است; نشان میدهد که در حال حاضر 61 میلیون آمریکایی در انتظار واقعه آرماگدون گوش خواباندهاند و این در حالی است که ذکر مؤسسات دینی و ایستگاههای رادیو تلویزیونی که به این مهم پرداختهاند; در این مجال کوتاه میسر نیست .
مؤسسات دینی آمریکایی این نکته را روشن ساختهاند که سپاهی که از عراق به سوی قدس رهسپار خواهد شد، بنا به پیشگویی حرقیال (فصل 38 و 39) از نظامیانی از عراق، ایران، لیبی، سودان و قفقاز در جنوب روسیه تشکیل میشوند . دانستن این موضوع ما را در تحلیل سیاستخارجی دولتهای آمریکایی و اروپایی درباره مردم کشورهای یاد شده مدد میدهد . مدارس انجیلی در آمریکا بر پایه این تحلیل که واقعه آرماگدون تنها حادثهای است که بازگشت دوباره مسیح را به زمین ممکن میسازد ... و این واقعهای بسیار نزدیک استبه تبلیغ این دیدگاه پرداختهاند .
آرماگدونی که این عده از آن سخن میگویند همان حادثه عظیمی است که پیش از ظهور مهدی، عجلاللهتعالیفرجه، رخ خواهد داد، همان حادثه بزرگی که ائمه ما، علیهمالسلام، نام «قرقیسیا» را بر آن اطلاق کردهاند . ائمه ما، علیهمالسلام، از این نکته خبر دادهاند که میلیونها نظامی از آمریکا، اروپا، روسیه، ترکیه (1) ، مصر و دول مغرب عربی به اضافه سربازانی از سرزمین شام شامل کشورهای سوریه، اردن، لبنان، فلسطین و اسراییل همگی در ناحیهای در این محدوده تحت عنوان «قرقیسیا» با یکدیگر برخورد کرده و پس از حصول درگیری، این سفیانی است که در پس آنکه همگی را چونان کشتزاری درو شده در هم میکوبد از صحنه نبرد پیروز بیرون میآید . در صحیحه میسر از امام باقر، علیهالسلام، نقل است که فرمود:
«ای میسر! از اینجا تا قرقیسیا چقدر راه است؟» عرض کردم: «همین نزدیکیها در ساحل فرات قرار دارد .» پس فرمودند: «اما در این ناحیه واقعهای اتفاق خواهدافتاد که از زمانی که خداوند متعال آسمانها و زمین را آفریده بیسابقه بوده، چنانکه تا وقتی آسمانها و زمین برپا هستند هم، واقعهای همچون آن اتفاق نخواهد افتاد ... سفرهای است که درندگان زمین و پرندگان آسمان از آن سیر میشوند .» (2)
امثال این روایات از امام صادق، علیهالسلام (3) ، و سایر ائمه نقل شده است .
حادثه «قرقیسیا» همان حادثه بزرگی است که پیش از ظهور حضرت حجةبنالحسنالعسکری، علیهماالسلام، رخ میدهد و از آنجا که این حادثه به سفیانی ارتباط دارد و سفیانی از علایم حتمی ظهور امام زمان، علیهالسلام، است وقوع اینحادثه حتمی است، چه، امام مهدی پس از حادثه قرقیسیا با سفیانی در حال حاضر 61 میلیون آمریکایی در انتظار واقعه آرماگدون گوش خواباندهاند و این در حالی است که ذکر مؤسسات دینی و ایستگاههای رادیو تلویزیونی که به این مهم پرداختهاند; در این مجال کوتاه میسر نیست . آرماگدونی که این عده از آن سخن میگویند همان حادثه عظیمی است که پیش از ظهور مهدی، عجلاللهتعالیفرجه، رخ خواهد داد، همان حادثه بزرگی که ائمه ما، علیهمالسلام، نام «قرقیسیا» را بر آن اطلاق کردهاند . در این مکان است که درگیری اتفاق خواهد افتاد . صخرهها ذوب میشوند ... دیوارها بر زمین فرو میغلتند ... برخورد خواهد کرد (و پس از شکستهای سفیانی فرو رفتن سپاه او ما بین مکه و مدینه) برای دیدار با مسیح، علیهالسلام، رهسپار قدس خواهد شد .
(به هر تقدیر) زمان بسرعت میگذرد و حوادث سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به همراه نشانههای طبیعی همگی به نزدیک بودن این حادثه عظیم اشعار دارند و این در حالی است که ما نه خود و نه فرزندانمان را برای آن آماده نکردهایم . آماده ساختن نسل آینده از جوانان و مردان در سطوح مختلف روانی، عقلی و بدنی به منظور پیشباز از حادثه شریف ظهور قائم آل محمد، علیهمالسلام، امری بی نهایت مهم است .
بیگمان ایمان یک نفر به یک قضیه و پافشاری و ایمان او به لزوم به کرسی نشاندن آن، عهده دار به کرسی نشستن آن قضیه خواهد بود و این نکتهای است که همه روانشناسان به آن قائل هستند . اینک اگر یک نفر میتواند آنچه را بر آن پا فشرده به کرسی تحقق بنشاند، در صورتی که مجموعهای از افراد گرد هم جمع شوند و توان فکری خود را در زمینهای خاص به کار گیرند و به لزوم تحقق قضیهای معین ایمان داشته باشند، چه خواهد شد؟! روانشناسان در پاسخ میگویند: اگر چنین مجموعهای از افراد تشکیل شود; بی تردید قادر خواهند بود در طبیعت و در آنچه پیرامون آنهاست اثر گذاشته و بستری مناسب برای تحقق آن قضیه فراهم آورند .
مؤسسات دینی انجیلی آمریکا و اروپا آنچه را روانشناسان گفتهاند در قضیه بازگشت دوباره مسیح به زمین پس از حادثه آرماگدون به کار بسته به این گفته قائلاند که بیگمان امکان تحقق هر نوع پیشگویی در وهله نخستبه ایمان مردم به آن و به پافشاری شان بر ضرورت به کرسی نشستن آن و همچین به شمار نفرات آنهاو شمار نفرات کسانی بستگی دارد که رهبری کاروان تبلیغاتی به راه افتاده برای تحقق بخشیدن به آن پیشگویی را بر عهده دارند .
(گذشته از مسیحیان) ما مسلمین هم با مساله بزرگی مواجه هستیم که پیامبر ما محمد، صلیالله علیهو آله، و اهل بیت آن حضرت، علیهمالسلام، از آن به ما خبر دادهاند . این مساله پیشگویی صادقانهای است که پاک شدن زمین از انواع ستمها و گرفتاریها و بر پایی اسلام در ربع مسکون آن بدان بستگی دارد . پس سزاوار است که ما و فرزندانمان به خود آییم و ایمانمان را به ظهور قائم آل محمد عمق بیشتری بخشیده و پافشاریمان را بر لزوم تعجیل ظهور آن حضرت و نزدیک شدن وقوع آن ژرفا دهیم و چنانکه سزاوار استشمار کسانی را که به این مساله ایمان دارند و برای پیشباز این ظهور شریف و حوادث پیش از آن آمادگی دارند فزونی ببخشیم . نکات زیر پیشنهادهایی استبرای وصول به این اهداف:
1 . اینکه تنها یکبار در سال و آن هم در جشن میلاد به حضرت حجت توجه میشود; کافی نیست .
2 . تلاش در جهت فراهم آوردن برنامههای هفتگی یا دو هفته یکبار شامل نشستها و مصاحبهها درباره قضیه امام مهدی، علیهالسلام، ظهور شریف آن حضرت و آنچه پیش از آن رخ خواهد داد .
3 . دعوت از دانشمندان و صاحبان اندیشه برای نگارش مقالاتی پیرامون این قضیه در روزنامهها، مجلات و نشریات داخلی .
4 . استفاده از یک کانال فعال ماهوارهای برای برگزاری نشستها و مصاحبهها روزانه و هفتگی به منظور ژرفا بخشیدن به ایمان نسل حاضر به ظهور قائم آل محمد و آماده ساختن آنهابرای پیشباز حادثه ظهور .
5 . بستن بیعتهای دسته جمعی در دستههای مختلف که طی آن مردم با امام و رهبر خود حجتبنالحسن، علیهالسلام، بر سر کمک به آن حضرت و پیوستن به اردوگاه ایشان، پس از آگاهی از ظهورشان بیعت میکنند . این بیعتها در مناسبتهای مختلف بسته میشود، همچون مناسبات ادای عمره و حج، ماه محرم، پانزدهم شعبان و سایر مناسبتهای مربوط به معصومین، علیهمالسلام .
6 . بستن بیعت عمومی با حضرت حجت در همه مناطق شیعه نشین و تعیین یک روز بخصوص برای آن در سال، بطوری که این بیعتبا محتوایی یکسان و در ساعتی واحد ادا شود .
7 . تلاش به منظور فزونی بخشیدن به شمار مبلغان که نزدیک بودن ظهور حضرت حجت را تبلیغ کند و همچنین فزونی بخشیدن به شمار کسانی که به این مساله ایمان دارند همراه با جهت دادن توان فکری آنها در این راستا . دیگران مجدانه به منظور ظهورمسیح تلاش میکنند و من از این میترسم که زمان از ما پیشی بگیرد و ناگهان با آن حادثه عظیم روبرو شویم و نتوانیم کاری انجام دهیم و از کسانی باشیم که این فرموده خداوند متعال بر آنان منطبق است . و لو تری اذا فزعوا فلا فوت، و اخذوا من مکان قریب × و قالوا امنا به انی لهم التناوش من مکان بعید . (4) اگر بینی، آنگاه که سختبترسند و رهاییشان نباشد و از مکانی نزدیک گرفتارشان سازد . گویند: اینک به رسول ایمان آوردیم . اما از آن جای دور چسان به آن دستیابند .
----------------------
پینوشتها:
× . این مقاله از منبع زیر برگرفته شده است:
الفکر الجدید، مجلة فصیلة تغنی بالفکر و قضایا المسلم المعاصر، تصدر عن دار الاسلام للاراسات و النشر بر لندن، الحد المزدوج 15 - 16، السنه الخامسه، شوال 1417ه، شباط 1997 م .
1 . شایان ذکر است که در روایات از کشورهای درگیر در واقعه «قرقیسا» با عنوان «ترک» و «روم» تعبیر شده است که ظاهرا نویسنده با تطبیق روم بر کشورهای غربی، از آن با عنوان «امریکا» و «اروپا» یاد کرده است . م .
2 . ر . ک: الکلینی، محمد بن یعقوب الکافی، ج8، ص295، ح451; النعمانی، محمدبن ابراهیم، کتابالغیبة، باب 14، ص267، ح36 . م .
3 . ر . ک: النعمانی، محمدبن ابراهیم، همان، ص278، ح63 . م .
4 . سوره سباء (34)، آیه 51 - 52 .
کلمات کلیدی :
واقعه آرماگدون-صهیونیسم-قرقیسیا-پروتستانتیزم،
امید-نا امیدی-ترجو-ارجی
[ نظر:() ]