سفارش تبلیغ
صبا ویژن



شریف به تمام معنا کسی است که دانشش مایه شرف او گردد [امام جواد علیه السلام]

احادیث منتخب

بزرگترین خطر براى انسان آن است که از گناهان خود غافل شود

از حکمتهاى امام صادق «علیهالسلام»: إذا رأیتم العبد یتفقد الذنوب من الناس ناسیاً لذنبه فاعلموا أنه قد مکربه.

(تحف العقول صفحه 364 (

اگر کسى همواره بهدنبال کشف عیوب مردم بوده و گناهان آنان را تفحص نماید اما گناهان و خطاهاى خود رافراموش کند، چنین انسانى دچار مکر و فریب شده و به وادى خطرناکى دچار شدهاست.

زیرا بزرگترین خطر براى انسان آن است که از گناهان خود غافل شود چون اینامر موجب مى‏گردد که در صدد اصلاح خود برنیاید و چنین فردى فریب خورده است.

*******************************************************************

اگر کسى به زیور علم و دانش آراسته نباشد نمى‏توان او را خوشبخت و سعادتمند دانست 

از حکمتهاى امام صادق «علیه السلام»: لاینبغى لمن لم یکن عالماً أن یعدّ سعیداً، ولا لمن لم یکن ودوداً أن یعدّ حمیداً، ولا لمن لم یکن صبوراً أن یعدّ کاملاً، ولا لمن لا یتقى ملامة العلماء وذمّهم أن یرجى له خیر الدنیا والآخرة، وینبغى للعاقل أن یکون صدوقاً لیؤمن على حدیثه وشکوراً لیستوجب الزیادة. (تحف العقول صفحه 364)

 از دیدگاه اسلام،ارزش علم و دانش تا آنجا است که مى‏فرماید اگر کسى به زیور علم و دانش آراسته نباشدنمى‏توان او را خوشبخت و سعادتمند دانست.

البته همه علومِ سودمند منزلت والایىدارند لکن بدیهى است که اگر ملاک سعادت را علم بدانیم طبعاً همه علوم در یک پایهنیستند بلکه هر علمى که بیشتر عامل سعادت و خوشبختى براى فرد و جامعه باشد ارزشبیشترى دارد.

و کسى که طبیعت دوستى و مهربانى ندارد و همیشه و با همه کس سر جنگو دشمنى دارد انسان پسندیده‏اى نیست. و کسى که صبر و بردبارى و پایدارى نداردسزاوار نیست که انسان کاملى شمرده شود، زیرا صبر اولین منزل کمال است. کسى که صبرندارد با برخورد به اولین مشکل از پاى مى‏نشیند و در نتیجه در هیچ زمینه‏اىنمى‏تواند به سرمنزلِ کمال برسد. و کسى که از ملامت و مذمّت عالمان و دانشمندانباکى ندارد، براى او امید نیکبختى در دنیا و آخرت نیست.

 *******************************************************************

خشیت و ترس از خدا، ناشى از علم وآگاهى است

از حکمتهاى امام صادق «علیهالسلام»:

کَفى بخشیة الله علماً. وکفى بالاغترارِ به جهلاً ) .تحف العقول صفحه 364(

  خشیت و ترس از خدا،ناشى از علم و آگاهى است؛ زیرا کسى که اجمالاْ بداند خداوند، چه قدر به او نعمتداده و چه حق عظیمى به گردن او دارد و نیز گوشه‏اى از عظمت نامتناهى الهى را درککند و به عدل او در بین مخلوقاتش آگاه باشد و آنگاه کوتاهى‏ها و تقصیرات و جرائم وانحرافات و سرکشى‏هاى خود را در نظر گیرد، طبعاْ خوف الهى در دلش جاى گزین میشود.

 نقطه‏ى مقابل خشیت، اغترار و فریب‏خوردگى است یعنى انسان خاطر جمع باشد کهوظائفش را انجام داده و خدا دیگر با او کارى ندارد با این که امام سجاد(علیهالسلام) مى‏فرماید: اما انت فاهل ان لایغتربک الصدیقون، و این غرور و فریفتگى، ناشىاز جهل و ناآگاهى است.

******************************************************************

من مواعظ النبی صلى الله علیه وآله وسلّم:
خیارکم أحسنکم أخلاقاً، الذین یَألفون ویُؤلفون . (تحف العقول صفحه 45)
بهترین شما، کسانى هستند که برخوردشان با مردم، از همه بهتر است. چهره‏اى گشاده دارند که مردم رغبت مى‏کنند با آنان انس و الفت بگیرند.
معناىروایت، این نیست که اگر کسى پاى‏بندِ عمل به تکلیف شرعى نیست ولى خوش‏برخورد است برکسى که وظائف دینى خود را انجام مى‏دهد ولى گشاده‏رو نیست، ترجیح دارد.
بلکه مراد این است فرد مؤمنى که وظائف خود را انجام مى‏دهد و حسن خلق هم دارد بر مؤمنى که خوش اخلاق نیست برترى دارد.

******************************************************************

 ورع به معناى پرهیز دو گونه ممکن است

از حکمتهاى امام صادق «علیه السلام»: لحمران بن اعین: واعلم انه لاورع أنفع من تجنّب محارم الله والکفّ عن أذى المؤمنین واغتیابهم، ولاعیش أهنأ من حسن الخلق، ولامال أنفع من القناعة بالیسیر المجزى، ولاجهل أضر من العُجب   . تحف العقول صفحه 359

ورع به معناى پرهیز که در روایات ما زیاد آمده است دو گونه ممکن است باشد: یکى پرهیز از محرّمات الهى و دیگرى ورع از امور حلال (زهد) که گرچه این نوع مطلوب است لکن ورعى که مهم می ‏باشد همان قسم اول است.
زندگى در سایه حسن خلق از همه چیز گواراتر است. تنگ نظرى،
حسد، کینه ، بدبینى، زندگى را تلخ مى‏کند؛ هرچند انسان از مواهب و نعمت مادى فراوان برخوردار باشد.
و عجب (خود شگفتى) که انسان بیش از اندازه خودش را قبول داشته باشد از همه‏ ى جهل‏ ها بالاتر است. زیرا انسان ممکن است بعضى از مظاهر جهل را از مجراى عادى برطرف کند اما خود شگفتى مانع دیدن عیوب است و کسى که عیوب خود را نمی ‏بیند در نتیجه خود را اصلاح نکرده و سرانجام به هلاکت می ‏افتد.

از احادیث منتخب رهبر معظم انقلاب «دام ظله» در شروع درس خارج



کلمات کلیدی : احادیث منتخب-احادیث ناب-درس خارج-رهبر انقلاب-شرح حدیث، امید-نا امیدی-ترجو-ارجی

[ نظر:() ]
ن : مرتضی حسین زاده
ت : 90/2/28:: 2:58 عصر
نماز حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

دو رکعت،در رکعت اول بعد از حمد صد مرتبه سوره قدر و در رکعت دوم بعد از حمد صد مرتبه قل هو الله بعد از سلام نماز تسبیحات حضرت زهرا س بعد خواندن این دعا:

سُبْحَانَ ذِی الْعِزِّ الشَّامِخِ الْمُنِیفِ سُبْحَانَ ذِی الْجَلَالِ الْبَاذِخِ الْعَظِیمِ سُبْحَانَ ذِی الْمُلْکِ الْفَاخِرِ الْقَدِیمِ سُبْحَانَ مَنْ لَبِسَ الْبَهْجَةَ وَ الْجَمَالَ سُبْحَانَ مَنْ تَرَدَّى بِالنُّورِ وَ الْوَقَارِ سُبْحَانَ مَنْ یَرَى أَثَرَ النَّمْلِ فِی الصَّفَا سُبْحَانَ مَنْ یَرَى وَقْعَ الطَّیْرِ فِی الْهَوَاءِ سُبْحَانَ مَنْ هُوَ هَکَذَا لَا هَکَذَا غَیْرُهُ

بعد از دعا و در خواست حاجت،در حالی که به سجده رفته بگوید: یَا مَنْ لَیْسَ غَیْرَهُ رَبٌّ یُدْعَى یَا مَنْ لَیْسَ فَوْقَهُ إِلَهٌ یُخْشَى یَا مَنْ لَیْسَ دُونَهُ مَلِکٌ یُتَّقَى یَا مَنْ لَیْسَ لَهُ وَزِیرٌ یُؤْتَى یَا مَنْ لَیْسَ لَهُ حَاجِبٌ یُرْشَى یَا مَنْ لَیْسَ لَهُ بَوَّابٌ یُغْشَى یَا مَنْ لَا یَزْدَادُ عَلَى کَثْرَةِ السُّؤَالِ إِلَّا کَرَماً وَ جُوداً وَ عَلَى کَثْرَةِ الذُّنُوبِ إِلَّا عَفْواً وَ صَفْحاً صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ افْعَلْ بِی کَذَا وَ کَذَا.

بحارالانوار، ج‏88، ص 180



کلمات کلیدی : نماز -حضرت فاطمه، امید-نا امیدی-ترجو-ارجی

[ نظر:() ]
ن : مرتضی حسین زاده
ت : 90/2/1:: 7:41 عصر
شمّهای از اخلاق، صفات و کرامات حضرت فاطمه علیهاالسلام

فاطمه زهرا س

 

درکتاب "کشفُ الغُمَّةِ فی مَعرفةِ الائمَّة، از قول امّ المؤمنین نقل شده است که فرمود: فاطمه علیهاالسلام دختر رسول خدا صلی الله علیه و آله در سیما و شمایل به رسول خدا صلی الله علیه و آله از همه کس شبیه‌تر بود.(1)
از عایشه نقل شده که می ‌گوید: من کسی را در سخن گفتن شبیه‌تر از فاطمه علیهاالسلام به رسول خدا صلی الله علیه و آله ندیدم. چون بر پیامبر صلی الله علیه و آله وارد می ‌شد، آن حضرت دستش را می گرفت، می بوسید و در کنار خود می نشاند و چون پیامبر صلی الله علیه و آله بر فاطمه علیهاالسلام وارد می شد فاطمه از جا بلند می شد و به استقبال آن حضرت می رفت و پدر را می بوسید و دستش را می گرفت و در جای خود می نشاند.(2)
و از عایشه نقل شده است که از فاطمه یاد کرد و گفت: من جز پدرش (پیامبر صلی الله علیه و آله) کسی را راستگوتر از او ندیدم. (3)
از جابر نقل شده که می گوید: هیچ وقت فاطمه را در حال راه رفتن ندیدم مگر این که به یاد رسول خدا صلی الله علیه و آله افتادم که گاهی به سمت راست و گاهی به سمت چپ متمایل می شد.(4)
از عایشه پرسیدند: چه کسی از همه مردم نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله محبوب‌تر بود؟ گفت: فاطمه. گفتند: ما تنها از مردان می پرسیم؟ گفت: همسر فاطمه.(5)
از مجاهد نقل شده که می گوید: پیامبر صلی الله علیه و آله از خانه بیرون شد در حالی که دست فاطمه را گرفته بود. فرمود: "هر که این را می شناسد و هر که نمی شناسد، بداند که این فاطمه دختر محمد صلی الله علیه و آله پاره تن من و قلب و روح من است، هر که او را بیازارد مرا آزرده، و هر که مرا بیازارد خدا را آزرده است."
از ثوبان خادم رسول خدا صلی الله علیه و آله نقل شده که می گوید: وقتی که رسول خدا صلی الله علیه و آله مسافرت می کرد، با آخرین کسی که از اهل خانه خداحافظی می کرد، فاطمه بود و چون از سفر برمی گشت، نخستین کسی را که دیدن می کرد، فاطمه بود.
از موسی بن جعفر علیه السلام به نقل از پدران بزرگوارش، روایت شده که گوید: "علی علیه السلام فرمود: رسول خدا صلی الله علیه و آله بر دخترش فاطمه علیهاالسلام وارد شد و در گردنش گردنبندی مشاهده کرد، صورتش ‍را از او برگرداند، فاطمه علیهاالسلام آن گردنبند را برید و دور انداخت، رسول خدا صلی الله علیه و آله رو به دخترش کرد، و فرمود: فاطمه! تو از منی، آنگاه فقیری آمد، گردنبند را به او داد سپس رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: خداوند سخت خشمناک است بر کسی که خون مرا بریزد و مرا با آزردن عترتم بیازارد." (8)

دعا در حق دیگران

جعفر بن محمد بن نقل از پدرش و او از علی بن حسین علیهماالسلام از طریق فاطمه صغری از حسین بن علی علیهما‌السلام به نقل از برادرش حسن بن علی بن ابی طالب علیهماالسلام فرمود: "مادرم فاطمه علیهاالسلام را در شب جمعه‌ای میان محراب دیدم که همواره در رکوع و سجود بود تا سپیده صبح دمید و می شنیدم که مردان و زنان مؤمن را دعا می کرد و آنها را نام می برد و دعای زیادی برای ایشان کرد و برای خودش دعایی نکرد، پس من عرض ‍کردم: مادر چرا همان طوری که برای دیگران دعا می کنید برای خودتان دعا نمی کنید؟ فرمود: پسرم، اول همسایه، سپس خانه." (9)

خشنودی حضرت زهرا علیهاالسلام از شنیدن خبر مرگ

از عایشه نقل شده که می گوید: وقتی که رسول خدا صلی الله علیه و آله مریض شد دخترش فاطمه را خواست با او در گوشی صحبتی کرد او گریست سپس با او در گوشی سخنی گفت که او خندید. حقیقت حال را از فاطمه جویا شدم، فرمود: اما گریه من به این علت بود که حضرت از مرگش خبر داد لذا، من گریه کردم سپس خبر داد که من نخستین فرد از خاندان او هستم که به وی ملحق می شوم، از این رو خندیدم.(10)

درخواست از رسول خدا صلوات الله علیه

در کتاب "مَن لایَحضُرُهُ الفَقیه" آمده است که امیرالمؤمنین علیه السلام به مردی از بنی سعد فرمود: "آیا از حال خودم و فاطمه علیهاالسلام تو را آگاه نسازم؟ او در خانه من آنقدر با مشک آب آورد که بند مشک در سینه‌اش اثر گذاشت و به قدری دستاس کرد که دستش تاول زد و آنقدر خانه را جارو زد که جامه‌هایش به رنگ خاک در آمد و آنقدر زیر دیگ آتش افروخت که جامه‌هایش تیره شد و از این همه کار سخت به زحمت افتاد. به او گفتم اگر خدمت پدرت برسی و از او تقاضای خدمتگزاری بکنی تو را از مشقت این همه کار باز می دارد. فاطمه علیهاالسلام خدمت پیامبر صلی الله علیه و آله رسید و چون جمعی را خدمت آن حضرت دید، شرم کرد و برگشت اما پیامبر صلی الله علیه و آله دانست که فاطمه علیهاالسلام برای حاجتی آمده است، از این رو فردای آن روز هنوز ما در بستر بودیم وارد شد. سلام داد، ما ساکت شدیم و از این که در بستریم خجالت کشیدیم. دوباره سلام داد، ما ساکت ماندیم، باز هم سلام داد و ما ترسیدیم اگر جواب ندهیم برگردد، زیرا روش پیامبر صلی الله علیه و آله چنین بود که سه مرتبه سلام می داد، اگر اجازه دادند وارد می شد، اگر نه برمی گشت.
از ابن‌عباس به نقل از پیامبر صلی الله علیه و آله آمده است که فرمود: "یا علی، خداوند فاطمه را به همسری تو در آورد و زمین را مهریه او قرار داد پس هر کس با دشمنی تو روی زمین راه رود، مرتکب حرام شده است."
این بود که جواب سلام آن حضرت را دادیم و عرض کردیم یا رسول الله وارد شوید. پیامبر صلی الله علیه و آله وارد شد و بالای سر ما نشست و فرمود: فاطمه! دیروز چه حاجتی نزد پدرت داشتی ؟ ترسیدم که اگر پاسخ ندهیم از جا برخیزد این بود که من سر برآوردم و گفتم: یا رسول الله به خدا سوگند من به عرضتان می رسانم، فاطمه به قدری با مشک آب کشیده است که بند مشک در سینه‌اش اثر گذاشته و به قدری دستاس کرده که دستش تاول زده و آنقدر خانه را جارو زده که جامه‌اش به رنگ خاک در آمده و به قدری زیر دیگ آتش افروخته که جامه‌هایش تیره شده است. لذا به او گفتم اگر نزد پدرت بروی و از او تقاضای خدمتکاری بنمایی، تو را از مشقت این همه کار باز می دارد. پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: آیا نمی خواهید به شما چیزی را بیاموزم که بهتر از خدمتگزار است؟ هرگاه به خوابگاه رفتید سی و چهار مرتبه" الله اکبر" و سی و سه مرتبه "سبحان الله" و سی و سه مرتبه "الحمدلله" بگویید. فاطمه علیهاالسلام با شنیدن این سخنان سر بر آورد و عرض کرد: من از خدا و رسولش راضی ام، من از خدا و رسولش راضی ‌ام." (12)

آزار فاطمه؛ آزار پیامبر

از مجاهد نقل شده که می گوید: پیامبر صلی الله علیه و آله از خانه بیرون شد در حالی که دست فاطمه را گرفته بود. فرمود: "هر که این را می شناسد و هر که نمی شناسد، بداند که این فاطمه دختر محمد صلی الله علیه و آله پاره تن من و قلب و روح من است، هر که او را بیازارد مرا آزرده، و هر که مرا بیازارد خدا را آزرده است." (13)

کفو علی علیه السلام

در کتاب "الفردوس" از پیامبر صلی الله علیه و آله نقل شده است: "اگر علی علیه السلام نبود، برای فاطمه علیهاالسلام همتایی نبود." (14)
و نیز در همان کتاب از ابن‌عباس به نقل از پیامبر صلی الله علیه و آله آمده است که فرمود: "یا علی، خداوند فاطمه را به همسری تو در آورد و زمین را مهریه او قرار داد پس هر کس با دشمنی تو روی زمین راه رود، مرتکب حرام شده است."(15)
از جعفر بن محمد صلی الله علیه و آله به نقل از پدرش روایت شده که می گوید: "رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: فاطمه! آیا می دانی برای چه تو را فاطمه نامیدند؟ علی علیه السلام پرسید: چرا؟ فرمود: چون او و پیروانش از آتش دوزخ بر کنار شده اند."

دعای رسول خدا در حق علی و فاطمه علیهماالسلام

ابن بابویه ضمن حدیث طولانی که راجع به تزویج امیرالمؤمنین علیه السلام با فاطمه ایراد کرده، آورده است که پیامبر صلی الله علیه و آله، فاطمه و علی علیهماالسلام را طلبید، و آنها را در مقابل خود نشاند؛ آنگاه آنها را در آغوش کشید، عرض کرد: خداوندا! اینها از منند و من از ایشانم، خداوندا چنان که از من پلیدی را برطرف کرده‌ای و مرا پاک و پاکیزه قرار داده‌ای از ایشان نیز پلیدی را برطرف کن و آنان را پاک و پاکیزه گردان! سپس فرمود: برخیزید و به خانه‌تان بروید، خداوند میان شما الفت افکند و به راه و رفتار شما برکت دهد و وضع معیشت شما را اصلاح کند! و بعد از جا برخاست و با دست خود، در را به روی آنها بست. (16)
ابن‌عباس می گوید: اسماء نقل کرد که من همچنان به رسول خدا صلی الله علیه و آله می نگریستم، آن حضرت، به خصوص ایشان را دعا می کرد و کسی را در دعای به ایشان شرکت نمی داد تا وارد حجره خود شد.(17)
در روایتی آمده است که فرمود: "خداوند به راه و رفتار شما برکت دهد و شما را متحد سازد و بین دل‌های شما بر اساس ایمان الفت ایجاد کند! امور خانواده‌ات را بر عهده گیر! درود بر شما." (18)

اراده خداوند بر پاکی اهل‌بیت علیهم السلام

از نافع بن ابی حمراء نقل شده که می گوید: رسول خدا صلی الله علیه و آله را هشت ماه تمام می دیدم هر وقت برای نماز صبح از خانه بیرون می آمد از در خانه فاطمه علیهاالسلام می گذشت و می گفت: "درود بر شما، نماز! همانا خداوند اراده فرموده است تا از شما اهل‌بیت، پلیدی را بزداید و شما را پاک و پاکیزه قرار دهد." (19)

خشنودی ملائک

از جابر بن عبدالله روایت شده است که می گوید: چون رسول خدا صلی الله علیه و آله فاطمه را به همسری علی علیه السلام در آورد، فرمود: "خدای تعالی از بالای عرش دستور این تزویج را صادر کرد و جبرئیل خطبه عقد را خواند و میکائیل و اسرافیل با هفتاد هزار فرشته شاهد بودند و خداوند به درخت طوبی وحی کرد که هر چه دُرّ، یاقوت و مروارید داری ثنار کن و به حورالعین وحی کرد تا آنها را جمع کنند زیرا آنها به دلیل خوشحالی از تزویج فاطمه با علی آن گوهرها را تا روز قیامت به یکدیگر هدیه می دهند."(20)
از شرحبیل بن سعید نقل شده که می گوید: رسول خدا صلی الله علیه و آله در بامداد عروسی فاطمه علیهاالسلام با کاسه‌ای شیر بر آن حضرت وارد شد، فرمود: "پدرت فدایت باد! از این شیر بیاشام، سپس رو به علی علیه السلام کرد و فرمود: پسر عمویت فدایت باد! شیر بنوش." (21)
رسول خدا صلی الله علیه و آله دست مبارک و پاکیزه‌اش را بین شانه‌های علی علیه السلام گذاشت و فشرد و سپس فرمود: یا علی ! این غذا عوض آن دینار است، این از جانب خدا پاداش دینار تو است. خداوند هر که را بخواهد بی حساب روزی می دهد. آنگاه اشک چشم پیامبر صلی الله علیه و آله جاری شد و فرمود: سپاس خدا را که نخواست شما را از این دنیا بیرون برد تا این که تو را یا علی به منزله زکریا و فاطمه را به منزله مریم دختر عمران قرار دهد."

آفرینش اهل‌بیت علیهم السلام

از علی علیه السلام نقل شده که می گوید: "شنیدم رسول خدا صلی الله علیه و آله می فرمود: خدای بزرگ من، علی، فاطمه، حسن و حسین را از یک نور آفریده است." (22)

معنای نام "فاطمه" علیهاالسلام

در روایت دیگری از ابوهریره نقل است که می گوید: فاطمه را از آن جهت فاطمه گفتند که خداوند دوستانش را از آتش دوزخ بر کنار ساخته است. (23)
از جعفر بن محمد صلی الله علیه و آله به نقل از پدرش روایت شده که می گوید: "رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: فاطمه! آیا می دانی برای چه تو را فاطمه نامیدند؟ علی علیه السلام پرسید: چرا؟ فرمود: چون او و پیروانش از آتش دوزخ بر کنار شده اند." (24)
از آن حضرت نقل شده که گوید: "فاطمه علیهاالسلام در نزد خدای تعالی نُه اسم دارد: فاطمه، صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، رضیه، مرضیه، محدثه، و زهرا. فرمود: از آن جهت او را فاطمه گفتند، که از بدی بریده است، و اگر علی علیه السلام نبود او در روی زمین همتایی نداشت." (25)

معنای نام "زهرا"

از امام باقر علیه السلام پرسیدند که چرا حضرت فاطمه علیهاالسلام را زهرا نامیدند؟ فرمود: "برای آن که خدای تعالی آن حضرت را از پرتو عظمت خود آفرید و چون تابید تمام آسمان‌ها و زمین را به نور خود روشن کرد و چشم فرشتگان خیره گشت و برای خدا به سجده افتادند و عرض کردند: ای خدا و ای مولای ما این چه نوری است؟ خدا به ایشان وحی کرد، این قسمتی از نور من است که در آسمان خود جا داده‌ام و آن را از عظمت خویش آفریده‌ام، آن نور را از صلب پیامبری از پیامبرانم بیرون آوردم و آن پیامبر را بر تمام انبیاء برتری دادم و از همان نور، امامانی را به وجود می آورم که قیام به امر کرده و به حقانیت من هدایت می کنند و پس از پایان گرفتن وحی، آنان را جانشینان خود در زمین قرار می دهم." (26)
از امام باقر علیه السلام پرسیدند که چرا حضرت فاطمه علیهاالسلام را زهرا نامیدند؟ فرمود: "برای آن که خدای تعالی آن حضرت را از پرتو عظمت خود آفرید و چون تابید تمام آسمان‌ها و زمین را به نور خود روشن کرد و چشم فرشتگان خیره گشت و برای خدا به سجده افتادند.

برگزیدگان عالم

از علی علیه السلام نقل شده که می گوید: "رسول خدا صلی الله علیه و آله به فاطمه علیهاالسلام فرمود: دخترم! خدای تعالی توجهی به دنیا فرمود، در نتیجه مرا بر مردان جهان برگزید سپس دوباره عنایتی کرد، همسر تو را بر مردان جهان برگزید، و نیز سومین بار به دنیا نگریست پس تو را بر زنان جهان برگزید و بالاخره مرتبه چهارم توجهی فرمود و پسران تو را بر جوانان عالم برگزید." (27)
درباره معنای قول خدای تعالی: "فَتَلَقَّی آدَمُ مِن رَبِّهِ کَلِماتٍ فَتَابَ عَلیه"(بقره/37)؛ سپس آدم از پروردگار خود کلماتی دریافت داشت (و با آنها توبه کرد) و خداوند توبه او را پذیرفت. روایت شده است که فرمود: "حضرت آدم علیه السلام به حق محمد، علی، فاطمه، حسن و حسین از خداوند درخواست کرد." (28)

زنان برگزیده

از پیامبر صلی الله علیه و آله نقل شده است که فرمود: "بهشت مشتاق چهار تن از زنان است؛ مریم دختر عمران، آسیه دختر مزاحم، همسر فرعون که در بهشت همسر پیامبر است، و خدیجه دختر خویلد که در دنیا و آخرت همسر پیامبر صلی الله علیه و آله است و فاطمه دختر محمد صلی الله علیه و آله." (29)
در روایت عایشه آمده است: بانوی زنان بهشت چهار زن است: مریم دختر عمران، فاطمه دختر محمد صلی الله علیه و آله، خدیجه دختر خویلد و آسیه دختر مزاحم، همسر فرعون. (30)

پی نوشت :

1- کشف الغمه، ص 142.
2- همان، ص 136.
3- همان، ص 142.
4- همان، ص 139.
5- همان.
6- کشف الغمه، ص 135، از احمد این حدیث را نقل کرده است که او را در مسند خود ج 5، ص 275 آورده است.
7- همان، ص 142.
8- همان، صص 135 و 136.
9- همان.
10- همان.
11- من لا یحضره الفقیه، ص 88.
12- کشف الغمه، ص 140.
13- کتاب الفردوس، ص 142.
14- همان.
15- کشف الغمه، ص 142.
16- همان.
17- همان، صص 142 و 137.
18- همان.
19- همان، ص 142.
20- همان.
21- همان، ص 138.
22- همان، ص 139.
23- همان.
24- همان.
25- همان.
26- همان، ص 140.
27- همان.
28- همان.
29- همان، ص 135.
30- همان، ص 141.

منبع: باشگاه اندیشه



کلمات کلیدی : حضرت فاطمه-کرامت-اخلاق، امید-نا امیدی-ترجو-ارجی

[ نظر:() ]
ن : مرتضی حسین زاده
ت : 90/2/1:: 5:26 عصر
نفوذ نکردن باکتری به گوشت حلال

به گزارش جهان لیلا شهرستانی محقق علوم اسلامی هستند که در امریکا زندگی می کنند و در رشته میکرو بیولوژی تحصیل کرده اند. وی دوره لیسانس را در دانشگاه کالیفرنیا استیت یونورسیتی فولرتون در رشته بیولوژی و دوره فوق لیسانس را در کالیفرنیا استیت پالی تکنیک یونورسیتی در رشته میکرو بیولوژی سپری کرده اند .در
جریان تحقیقات دانشگاهی جرقه ای در مطالعات میان رشته بین علوم اسلامی و میکرو بیولوژی در ذهن وی زده می شود که باب جدیدی را در فعالیت های او می گشاید.

وی درباره فعالیت علمی خود به تبیان می گوید:رشته ی تحقیقاتی من در میکروبیولوژی در مورد لاکتوفرین بود. لاکتوفرین یک مولکول پروتئینی است که در خون ما وجود دارد این ماده در کلستروم (آغوز) شیر مادربه میزان زیادی وجود دارد. این ماده خاصیت ضد میکروبی دارد یا این که خیلی شدید جلوی میکروب ها را می گیرد. کاری که لاکتوفرین می کند این است که آهن را به خودش جذب می کند یعنی این که هر میکروبی که در قسمت لاکتروفرین باشد به خاطر این که آهن ندارد نمی تواند رشد کند و میکروفیلم درست کند.

ماجرا این گونه بود که در یکی از رستوران های آمریکا به نام جک این د باکسjack in the box تقریباً حدود ? یا ? سال پیش اتفاقی افتاد که عده ای از این اسهال خونی مردند و بعد که یک مقدار تحقیقات شد معلوم شد که علت این باکتری ها بوده این باکتری ها البته در دستگاه های گوارشی مثل روده و... هست یعنی در بدن همه ی انسان ها هست ولی وقتی از طریق خوردن وارد بدن بشود باعث ابتلابه اسهال خونی خواهد شد که درصد تلفاتش بالا است. در این رستوران هم متوجه شدند که مدفوع زیر ناخن آشپز رستوران به گوشت منتقل شده و تعدادی از مشتریان را کشته .

عدم نفوذ باکتری به گوشت حلال

شرکتی که تامین کننده گوشت در ان ایالت بود به استاد بنده پروژه ای را داد که بر اساس ان قرار شد ما در گوشت لاکتوفرین ها را فعال تر کنیم که اگر باز هم میکروبی در انها نفوذ کرد امکان رشد نیابد . مبلغ این قرار داد ?? میلیون دلار بود و چون پروژه من هم در مورد همین لاکتوفرین بود با ? نفر دیگر کار را شروع کردیم اما متاسفانه میزان نفوذ لاکتوفرین در گوشت ها در حین آزمایش متغیر بود و این امکان وجود نداشت که به ماده ثابتی برسیم که اضافه کردن آن به گوشت میزان محافظت در برابر باکتری ها را افزابش دهد.

ما در لابراتوار این لاکتوفرین را فعالش می کردیم (این لاکتوفرین با بافری خاص تحت pH خاصی فعال می شد )و وقتی که تست می کردیم لاکتوفرین در حالت عادی باکتری ها را از بین می برد اما روی گوشت که امتحان می شد گاهی موفق و گاهی نا موفق بود. من ازمایش روی نمونه ها را انجام می دادم و گوشت می گرفتم و محلول های متفاوت را ازمایش می کردم روزی من تصادفاً دیرم شد و مجبور شدم که گوشت از منزل ببرم که گوشت اسلامی بود وقتی امدم این تست را کردم دیدم ای بابا جوابها خیلی فرق می کند با گوشت های دیگر یعنی اولاً وقتی ما این باکتری ها را می گذاشتیم درصد این نفوذ باکتری ها خیلی کمتر بود یعنی واقعاً اصلاً خود باکتری بدون لاکتوفرین هم نفوذ نمی کرد! وقتی هم که می شستیم اصلاً چیزی دیگه نمونده بود روی گوشت. کنترلر آزمایش ما آب بود یعنی هر ازمایش با محلولی خاص صورت می گرفت و کنترل ان با آب بود.

من دیدم خود باکتری وقتی به گوشت اسلامی می رسد نفوذ نمی کند و اگر هم کمی نفوذ کند با اب کاملا تمیز می شود. سبحان الله ! وقتی استادم جواب ازمایش را دید تعجب کرد من گفتم که امروز یک فرقی کرده من امروز گوشت حلال آوردم ایشان آقای دکتر نرن نایدی بود و یک هندی هستند که دکترا رو در سوئد گرفته وقبلا به واسطه کشف دلایل میکروبیولوژیک مرگ تعدادی از زنان که از وسایل خاص بهداشتی استفاده می کردند مشهور شده به من گفتند که خودشون ـ با اینکه مسلمان نیستند ـ از گوشت حلال استفاده می کنند .

در لابراتوار بعضی برایشان سوال شده بود که این چه گوشتی است که این قدر نسبت به نفوذ باکتری ها مقاوم هست . استاد ما در حالی که سالن را ترک می کرد گفت این گوشتی است که هرگز به شما اسهال خونی نمی ده!

برای من علت این مقاومت گوشت حلال بسیار مهم بود و نکته جالب تر این بود که سازمان گوشت امریکا برای تمیز نگه داشتن گوشت ?? میلیون دلار خرج می کند تا این آقا اسپریی برای ایشان بسازد که به گوشت بزنند و مقاوم شود و ان وقت خود او می داند که اگر گوشت اسلامی باشد دیگر نیازی به ان همه هزینه نیست.

بر می گردم به اون قسمت لاکتوفرین؛ لاکتوفرین دلیلی که کار می کند این است که آهن را می گیرد به خودش و برای همین چون آهن وقتی نباشد باکتری ها نمی توانند رشد کنند ما وقتی که گوشت را اسلامی سر می بریم اول شاه رگ زده می شود بدون اینکه نخاع قطع بشود وقتی شاه رگ قطع می شود چون که نخاع قطع نشده قلب هنوز در حال تپیدن هست وقتی قلب می زند همه خون از بدن خارج می شود و از انجا که تمام اهن در گلبول قرمز است وقتی که همه خون خارج می شود دیگر گوشت ان آهن را ندارد و به خاطر همین نیازی به لاکتوفرین برای از بین بردن آهن نداریم و باکتری ها هم به علت نبود اهن در خون جذب نمی شوند و اگر بشوند با شستشو با اب ساده از بین می روند. گرچه استاد ما با همان ایده ای که از گوشت اسلامی گرفت ان مبلغ را دریافت کرد و اسپری خاصی را هم ساخت و نهایتا حق را منکر شد اما برای خود من این نکته بسیار مهم بود که حساسیت اسلام به نجاست خون ازین جهت است که در تمام فضای اطراف ما صدها بلکه هزاران نوع باکتری وجود دارد که به شدت جذب اهن می شوند و وقتی دست شما خون می اید امکان جذب باکتری ها به وسیله اهن خون بسیار بالا است بنابر این در معرض انواع عفونت ها هستید اما اگر با دقت ( یک بار یا سه بار ) دست خونی خود را اب بکشید راه نفوذ باکتری ها را بسته اید .

من با پروفسور هشام ابراهیم در مورد این تحقیق صحبت کردم که ان شا الله چاپ بشود اما ایشان پیشنهاد دادند که بهتر است زیر نظر یک استاد غیر مسلمان تحقیقات را ادامه دهم تا در مجامع علمی امریکا پذیرفته شود! که البته در پی آن هستم .



کلمات کلیدی : باکتری-گوشت حلال، امید-نا امیدی-ترجو-ارجی

[ نظر:() ]
ن : مرتضی حسین زاده
ت : 90/1/21:: 4:47 عصر
جن پت-خلق انسان بدست انسان!!!

جن پت!عروسکی زنده برای بچه ها!

یک سال و نیم  پیش در سایتهای خبری اینترنتی با  مطلبی شگفت آور و تکان دهنده روبرو شدم  مبنی بر اینکه :

دانشمندان علم Biotechnology یک شرکت کانادایی – استرالیایی  به نام BioGenica موفق به خلق (!!!) موجودی زنده و ترکیبی شبیه به جنین انسان به نام "GENPET" شده اند ، این خبر در آن برهه سرو صدای نسبتا زیادی در رسانه ی سایبری به پا کرد و حتی چند خبر گزاری نسبتا معروف اینترنتی  هم به آن دامن زدند .اما جالب اینجاست که اخیرا نیز این خبردوباره بر سر زبان ها افتاده و به قولی  بازار "جن پت " گرم شده است.

موجودی که:

1- به کمک علم مهندسی ژنتیک با ترکیب DNA های خرگوش، فسفر ستاره دریایی، شامپانزه ، عنکبوت و خوک خلق شده است .

3 -  قد آن حدود 20 سانتیمتر و قطرش 7 سانتیمتر است و جثه اش از این بزرگتر نمی‌شود.

4 -  مانند دیگر حیوانات روح دارد و دارای خون، عضله و استخوان است. اگر قسمتی از بدن آن بریده شودخونریزی می‌کند ، در طول دوره حیاتش موهای سرش اندکی رشد کرده و در صورت عدم مراقبت خواهد مرد.

GENPET

5 –  در مدلهای گوناگون و برای  سلیقه های مختلف  طراحی شده است:

جن پت قرمز که اندکی چالاک تر و تحرکاتش زیاد است( Genpet Red - Athletic and energetic )

جن پت نانجی که حادثه جو و کنجکاو است (GenpetOrange- Adventurous, confident and curious)

جن پت زرد  که بازیگوش و سرگرم کننده است (GenpetYellow- Playful and fun)

جن پت سبز که آرام و نسبتا با وقار است (Genpet Green -Helpful, harmonious and peaceful)

جن پت آبی که به آرامی اصواتی را تولید می کند (Genpet Blue Communicative and serene)

جن پت بنفش که حالتی روحانی و خیالی دارد ((Genpet Violet- Imaginative and spiritual

6 -  کاملاً درد را احساس می‌کند و لیکن نمی تواند اصوات بلند تولید کند.

7 -  در بسته بندی های پلاستیکی مطابق شکل نگه داری شده و آماده عرضه در اسباب بازی فروشی ها است.

8 -  بسته‌بندی آن دارای نمایشگر ضربان قلب و نمایشگر علائم حیاتی و همچنین لوله تغذیه است که لوله تغذیه Genpet تا قبل از فروش در مغازه استفاده می شود.

 9-  پس از خروج از جعبه با یک شوک الکتریکی  ظرف 20 دقیقه بیدار شده ، چشم‌هایش را باز می‌کند و جالبتر اینکه می تواند صاحب خود را بشناسد.

10 – با توجه به دمای محیط و میزان رسیدگی به آن ازیک تا سه سال عمر می کند.

پیش زمینه فکری ام در باره مسئله شبیه سازی موجودات و از سویی دیگر موضوع عجیب، تکان دهنده و البته باور نکردنی و خیالی جن پت سبب شد  تا  بلافاصله با برخی از دوستانم که در زمینه های گوناگون  پزشکی متخصص بودند تماس بگیرم .

و ابته نتیجه نیز همان بود که می پنداشتم  و یک جستجوی ساده در سایت های لاتین و در سایت شرکت مذکور www.genpets.com   آشکار کرد  که این دروغی بیش نیست.

 البته جن پت به عنوان یک عروسک دست ساز و الکترونیکی  وجود حقیقی داشت اما جاندار بودن آن ملعبه ای بیش نبود که در پشت پرده حکایت از یک فتنه داشت .

آنچه در زیر می خوانید ترجمه ویکی پدیا در باره جن پت است:

Genpet اثر هنری مجسمه ساز و برنامه نویسی بنام Adam Brandejs اهل کانادا است که از لاتکس و پلاستیک ساخته شده ، کاملاً دست  ساز بوده و اعمالی همچون نفس کشیدن و تکان خوردن و غیره بوسیله تکنیکهای رباتیک درون آن شبیه سازی شده است ...

http://en.wikipedia.org/wiki/Genpet

اما نکته بسیار مهمی که نباید از نظر دور بماند این است که هر از چند گاهی ظهور و بروز شایعاتی از این دست در پشت پرده  مسئله دیگری را پیگیری می کند  .

دقیقا پیش از حمله آمریکا به عراق نیز خبری مبنی بر عکس گرفتن یک سیاح از جنی در غار شایع شد  که به طرز عجیبی در کشورهای عربی علی الخصوص کشورهای حاشیه خلیج  پخش شده و متاسفانه علاوه بر سایتهای اینترنتی ، روزنامه های داخلی نیز به آن دامن زدند ودر این همین اثنی بود که آمریکا و انگلیس وارد منطقه شدند.

اما نکته ای مهم :

 در دنیای امروز که افکار عمومی شدیدا با مسئله شبیه سازی انسان مخالف است ، جن پت که به صورت عروسک در دست کودکان و نوجوانان  قرارگرفته است طرحی برای آماده سازی ذهن مردم جهان در سالهای بعد (که همان کودکان و نوجوانان بزرگ شده اند) برای پذیرش شبیه سازی انسان نبود ؟

((نقل از وبلاگ استاد رائفی پور))



کلمات کلیدی : عروسک زنده-جن پت-GENPET-خلق-شبیه سازی، امید-نا امیدی-ترجو-ارجی

[ نظر:() ]
ن : مرتضی حسین زاده
ت : 89/12/24:: 1:11 عصر
واقعه آرماگدون بخش دو

 دو - آرماگدون ،صهیونیسم و پروتستانتیزم   ( نویسنده: دکتر حیدر رضا ضابط)
مسیحیت به سه شاخه کاملاً جدا و مخالف یکدیگر یعنی کلیسای کاتولیک روم، ارتدکس و پروتستان تقسیم شده است. این سه کلیسا در اعتقادات دینی و مراسم عبادی کاملاً از یکدیگر جدایند و مانند سه دین مختلف عمل می کنند و حتی انجیل کلیسای پروتستان با انجیل کلیسای کاتولیک تفاوت زیادی دارد. یکی از ویژگی های کلیسای پروتستان رابطه بسیار نزدیک آنها با دولت های اروپایی می باشد و این دولت ها برای ترویج مسیحیت پروتستان از مبلغان خود در کشورهای جهان سوم حمایت های گسترده مالی، تبلیغاتی و سیاسی می کنند؛ به عنوان مثال در انگلیس دولت و کلیسای پروتستان از هم جدا نیست و ملکه انگلیس در رأس دولت و کلیسا قرار دارد.
مبلغان انجیل
در یک قرن گذشته جریان جدیدی که در بین پروتستان ها فوق العاده قدرتمند شده است مکتب نوظهور «مبلغان انجیل» می باشد. قبل از جنگ جهانی دوم این مکتب نوظهور به بنیادگرایی معروف و شعار آنها بازگشت به انجیل و تغییر جامعه با تحول فرهنگی بود و هدف آنها به وجود آوردن حکومت در آمریکا بر مبنای بنیادهای انجیل می باشد. بعداز جنگ جهانی دوم بنیادگرایان آمریکایی خود را مبلغان انجیل معرفی کردند و با استفاده گسترده از وسایل ارتباطات جمعی توانستند در جامعه آمریکا نفوذ فراوانی به دست آورند و اکنون این جریان قدرتمندترین و فعال ترین تشکیلات دینی در آمریکا محسوب می شود و در مراکز سیاسی این کشور نفوذ زیادی دارند.
مکتب نوظهور صهیونیسم مسیحی
اصول و مبانی جریان مبلغان انجیل در آمریکا و انگلیس حمایت همه جانبه عقیدتی و سیاسی از صهیونیسم می باشد و آنها اعتقاد دارند که پیروان کلیسای پروتستان برای ظهور دوباره مسیح باید چند خواسته مسیح را که در تفاسیر انجیل در قرن بیستم به عنوان پیشگویی های انجیل بیان شده، عملی نمایند. این جریان نوظهور در پروتستانتیسم با عنوان«خواسته های مسیح» شهرت دارد.
پیروان این مکتب خود را از مبلغان انجیل می دانند و اعتقاددارند پیروان این مکتب مسیحیان دوباره تولد یافته می باشند که فقط اینان اهل نجات خواهند بود و دیگران هلاک خواهند شد. از ویژگی های ممتاز پیروان این مکتب اعتقاد راسخ و تعصب خاص به صهیونیسم می باشد و تعصب این مسیحیان به صهیونیسم بیش از صهیونیست های یهودی مقیم اسرائیل و آمریکا می باشد. مطابق اعتقادات مکتب فوق به وسیله پروتستان ها حوادثی باید به وقوع بپیوندد تا مسیح دوباره ظهور نماید و پیروان این مکتب وظیفه دینی دارند برای تسریع در عملی شدن این حوادث کوشش نمایند. حوادثی که توسط آنها باید عملی شوند، عبارتنداز:
1- یهودیان از سراسر جهان باید به فلسطین آورده شوند و کشور اسرائیل در گستره ای از رودخانه نیل تا رودخانه فرات به وجود آید و یهودیانی که به اسرائیل مهاجرت نمایند اهل نجات خواهند بود.
2- یهودیان باید دو مسجد اقصی و صخره در بیت المقدس را منهدم کنند و به جای این دو مسجد مقدس مسلمانان، معبد بزرگ را بنا نمایند (از سال ????تا به حال دو مسجد اقصی و صخره در بیت المقدس بیش از صدبار مورد حمله یهودیان و مسیحیان صهیونیست قرار گرفته است)
3- روزی که یهودیان مسجد اقصی و مسجد صخره در بیت المقدس را منهدم کنند، جنگ نهایی مقدس (آرماگدون) به رهبری آمریکا و انگلیس آغاز شده، در این جنگ جهانی تمام جهان نابود خواهد شد.
4- روزی که جنگ آرماگدون آغاز شود، تمامی مسیحیان پیرو اعتقادات «عملی نمودن خواسته های مسیح» که مسیحیان دوباره تولد یافته می باشند، مسیح را خواهند دید و توسط یک سفینه عظیم از دنیا به بهشت منتقل می شوند از آنجا همراه با مسیح نظاره گر نابودی جهان و عذاب سخت در این جنگ مقدس خواهند بود.
5- در جنگ آرماگدون زمانی که ضد مسیح (دجال) در حال دستیابی به پیروزی است، مسیح همراه مسیحیان دوباره تولد یافته در جهان ظهور خواهد کرد و ضد مسیح را در پایان این جنگ مقدس شکست می دهد و حکومت جهانی خود را مرکزیت بیت المقدس برپا خواهد ساخت و معبدی که به جای مسجد اقصی و صخره در بیت  المقدس- که توسط مسیحیان و یهودیان قبل از آغاز جنگ آرماگدون ساخته شده- محل حکومت جهانی مسیح خواهد بود .
6- دولت صهیونیستی اسرائیل با کمک آمریکا و انگلیس مسجد اقصی و مسجد صخره در بیت المقدس را نابود خواهد کرد و معبد بزرگ به دست آنان در این مکان ساخته خواهد شد و این رسالت مقدس به عهده آنها می باشد.
7- این حادثه پس از سال 2000 میلادی حتماً اتفاق خواهد افتاد.
8- قبل از آغاز جنگ آرماگدون، رعب و وحشت جامعه آمریکا و اروپا را فرا خواهد گرفت.
9-قبل از ظهور دوباره مسیح، صلح در جهان هیچ معنی ندارد و مسیحیان برای تسریع در ظهور مسیح باید مقدمات جنگ آرماگدون ونابودی جهان را فراهم نمایند.
رهبران مذهبی فرقه های پروتستان در ایالات متحده و انگلیس که به این مکتب نوظهور «خواسته های مسیح» اعتقاد دارند، در دهه 1990 م اعتقادات یاد شده را به شدت در جامعه آمریکا و اروپا تبلیغ کرده اند و در 10 سال گذشته در آمریکا در این زمینه دهها کتاب منتشر شده و فیلم های گوناگونی به نمایش درآمده اند . کشیش آمریکایی به نام هال لیندسی کتابی با عنوان « در پبیشگویی های انجیل؛ جای آمریکا کجاست؟» را تألیف کرده که یکی از پرفروش ترین کتاب های سال 2001 در آمریکا به شمار آمده است. در این کتاب نقش دولت واشنگتن در جنگ آرماگدون بیان شده است. نویسنده در این کتاب اثبات نموده است که دولت آمریکا جنگ آرماگدون را رهبری خواهد کرد و مخالفان مسیح در سراسر جهان را که قبل از آغاز این جنگ باعث ایجاد رعب و وحشت در جهان شده اند، شکست خواهد داد. در این جنگ مقدس، دولت انگلیس همکار آمریکا خواهد بود. دولت آمریکا در اوج جنگ سرد موشک های هسته ای قاره پیمای خود را «شمشیر های جنگ مقدس» نامیده بود. پیروان این مکتب در یک دهه گذشته تبلیغ کرده اند که عملیات توفان صحرا علیه عراق در سال 1991 فراهم کردن مقدمه برای جنگ آرماگدون بوده است.
مسیحیان صهیونیست از فرقه پروتستان ها در آمریکا و انگلیس اعتقاد دارند که مسیح همیشه در امور خاورمیانه به سود دولت اسرائیل مداخله نموده است و اعلام می دارند که خواست دولت اسرائیل در حقیقت خواست مسیح می باشد و مذاکرات صلح در خاورمیانه بیهوده است و تأسیس کشور اسرائیل بزرگ از رودخانه نیل تا رودخانه فرات، خواست مسیح می باشد که به زودی عملی خواهد شد. صهیونیست های یهودی هم مطابق اعتقاد به مجموعه قوانین دینی خود «تلمود» به مکتب «خواسته های خدا»  اعتقاد دارند و مطابق این اعتقاد آنها برنامه ای را اجرا می نمایند که با کمک دولت های آمریکا و انگلیس و دیگر کشورهای غربی بتوانند دو مسجد مقدس اقصی و صخره در بیت المقدس را تخریب کرده، کشور اسرائیل بزرگ را با نابودی کامل کشورهای اسلامی به وجود آورند. به همین منظور میان صهیونیست های یهودی و صهیونیستهای مسیحی از فرقه پروتستان  ها اتحاد و هماهنگی کامل وجود دارد و مسیحیان پیرو اعتقاد «خواسته های خدا» همواره اظهار می دارند هر عملی که از سوی دولت اسرائیل انجام می شود، در حقیقت از سوی مسیح طراحی شده است و باید توسط مسیحیان سراسر جهان مورد حمایت قرار گیرد. به لطف حمایت همه جانبه جهان مسیحی غرب از دولت تل آویو اکنون ذخایر عظیم موشک های هسته ای و انواع و اقسام تسلیحات شیمیایی و میکروبی در اسرائیل وجود دارد و در واقع، رژیم صهیونیستی را به یک «انبار مهمات و پادگان نظامی جهان مسیحی ایالات متحده آمریکا و غرب» تبدیل کرده اند. البته هدف استراتژیک جهان مسیحی غرب این است که کشورهای اسلامی را در زمینه های اقتصادی و نظامی برای همیشه ضعیف نگاه دارند.
یک نویسنده آمریکایی در سال 1997 کتابی با عنوان «خیانت به بیت المقدس» را تألیف نمود که در آن هر نوع مذاکره صلح با فلسطینیان را خیانت به تعلیمات انجیل و خواسته های مسیح می داند و این مطلب را به خوانندگان القا می نماید که مسیح با آغاز هزاره سوم و قبل از سال 2007 م ظهور خواهد کرد و اسراییل بزرگ را از نیل تا فرات به وجود خواهد آورد.در این کتاب ها تبلیغ می گردد که برای تعجیل ظهور مسیح، مسیحیان باید کشور بابل را- که عراق کنونی می باشد- نابود کنند و رودخانه فرات باید کاملاً خشک گردد. گفتنی است که آنها جنگ آرماگدون را «جنگ فرات» نیز می نامند.
رهبران دینی صهیونیسم مسیحی تبلیغات گسترده ای در این باره انجام داده اند. در یک نظرسنجی که توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس در سال 1997 انجام شد، اعلام گردید ?? درصد جمعیت آمریکا اعتقاد راسخ دارند که با آغاز هزاره سوم جنگ نهایی آرماگدون در محل فلسطین آغاز خواهد شد و این جنگ تا مدت هفت سال ادامه خواهد داشت. در اثر این جنگ دنیا نابود می شود و در پایان این جنگ هفت ساله که آنها آن را «مصیبت بزرگ برای کلیسا و مسیحیان» می دانند، مسیح همراه مسیحیان دوباره تولد یافته ظهور خواهد کرد و دجال را شکست می دهد و حکومت جهانی خود را با مرکزیت بیت المقدس تشکیل خواهد داد.به همین منظور آنها معبد بزرگ را که موجب جنگ آرماگدون می شود «معبد مصیبت بزرگ» می نامند. مطابق اعتقادات صهیونیسم مسیحی، غیر از معتقدان به «خواسته های مسیح»، تمامی مردم جهان، چه مسیحی و چه غیر مسیحی، به دست دجال کشته خواهند شد.
ارتش صهیونیستی در سال 1967 بخش شرقی بیت المقدس را تصرف کرد و مسجداقصی و مسجد صخره به دست صهیونیست های یهودی اشغال گردید. بعد از آن، رژیم تل آویو همواره اعلام کرد که بیت المقدس پایتخت ابدی اسراییل است. به همین منظور صهیونیست ها 87 درصد بخش شرقی بیت المقدس را تصرف کرده اند و مردم فلسطین حق ندارند در بخش شرقی این شهر خانه سازی کنند و حتی خانه های فلسطینی ها در این بخش شهر مرتب تخریب می گردد و یهودیان در آنجا ساکن می شوند. صهیونیست ها زیر محوطه مسجداقصی و مسجد صخره را کاملاً حفاری کرده اند. صهیونیست های مسیحی و یهودی مقیم فلسطین اشغالی و آمریکا اعلام نموده اند که آنها سقف و ستونهای معبد بزرگ را آماده  کرده اند و می توانند در کوتاه ترین مدت معبد بزرگ را در جای مسجداقصی و مسجد صخره احداث نمایند. آنها نقشه معبد بزرگ را در روی جلد کتاب هایی که در این موضوع نوشته  شده است چاپ کرده اند.
رهبران صهیونیسم مسیحی و یهودی خود اعلام کرده اند مطابق تفسیر مکاشفه یوحنا در انجیل، صهیونیسم رسالت الهی دارند و برای تأسیس دولت اسراییل بزرگ حق دارند علاوه بر سلب مالکیت فلسطینیان حتی نسل کشی فلسطینیان و اعراب را انجام دهند. رهبران دینی پروتستان، مبلغان انجیل را از مسیحی کردن یهودیان منع می کنند، چرا که مطابق اعتقادات آنان یهودیان از سراسر جهان باید به فلسطین مهاجرت نمایند و اسراییل بزرگ را تشکیل دهند و اقدام به ساخت معبد بزرگ نمایند. بیشتر مطلق یهودیان در جنگ آرماگدون توسط ضد مسیح کشته خواهد شد و تعداد اندکی که زنده خواهند ماند با ظهور حضرت مسیح به وی ایمان خواهند آورد.تروریسم مقدس و مبلغان جنگجوی انجیل مکتب صهیونیسم مسیحی در کشورهای پروتستان مخصوصاً در ایالات متحده آمریکا و انگلیس توسط مبلغان انجیل در سطح گسترده ترویج می شود.
نویسنده معروف آمریکایی به نام گریس هالسل در دو کتاب معروف خود برنامه های مبلغان «جنگجوی انجیل» مقیم آمریکا را به خوبی افشا کرده بود. نویسنده در این دو کتاب با عنوان «پیشگویی و سیاست» و «مبلغان جنگجوی انجیل در بستر جنگ هسته ای» برنامه های مشترک دولت های آمریکا، انگلستان و اسراییل با همکاری مبلغان انجیل را برای به وجود آوردن اسراییل بزرگ تشریح می کند. هالسل که از کارمندان برجسته دفتر ریاست جمهوری آمریکا بود اتحاد محرمانه بین مبلغان انجیل در آمریکا و انگلیس با اسراییل را آشکار می نماید.تأثیر تبلیغات گسترده دستگاههای ارتباط جمعی آمریکا که کاملاً تحت کنترل صهیونیست ها می باشند، مردم آمریکا را به زود باورترین مردم جهان تبدیل کرده و حادثه 11 سپتامبر هم کینه و نفرت مردم آمریکا و جهان غرب را به خاطر تبلیغات هدایت شده علیه اعراب و مسلمانان برانگیخته است. صهیونیست ها و طرفداران آنها که سال ها یک سلسله برنامه های دینی، فرهنگی، اجتماعی، و سیاسی خود را تبلیغ می کردند، با حادثه 11 سپتامبر 2001 بهترین فرصت را به دست آوردند تا برنامه هایشان را با سرعت بیشتری به مردم آمریکا و اروپا بقبولانند و در حال حاضر می کوشند برنامه های خود را عملی نمایند. در دوران جنگ سرد، آمریکا اتحادجماهیر شوروی سابق را «امپراتوری شر» معرفی می کرد و بعد از جنگ سرد دستگاههای ارتباط جمعی آمریکا ترس از مسلمانان را تبلیغ کردند و بعد از حادثه 11 سپتامبر این تبلیغات علیه اسلام و مسلمانان جهان در دنیای غرب به اوج خود رسیده است. گروههای مسیحی پیرو اعتقاد «خواسته های مسیح» در آمریکا 100 میلیون پیرو دارند و آنها در هر دو حزب بزرگ آمریکا یعنی جمهوری خواه و دموکرات صاحب نفوذ می باشند و همراه صهیونیست های یهودی، دولت واشنگتن را کاملاً در اختیار دارند.آمریکا و دیگر کشورهای پروتستان در جهان 1500 فرقه مسیحی حامل این اعتقاد در سطح جهان برای جنگ آرماگدون تبلیغات گسترده انجام می دهند و برای تسریع در ظهور مسیح کوشش می نمایند وضعیتی را پیش آورند که سراسر جهان نابود شود.نویسندگان غربی این اعتقادات را به عنوان تروریسم مقدس معرفی می کنند. این گروههای مسلح مسیحی در آمریکا بعد از حادثه 11 سپتامبر از سوی اف بی ای متهم شده اند که در پخش «سیاه زخم» که یک اسلحه بیولوژیک می باشد، در آمریکا نقش داشته اند.
سیاست دولت آمریکا نیز بر «نبرد تمدن ها» استوار است و آنها خود را کدخدای دهکده جهانی اعلام کرده اند و به بهانه مبارزه با تروریسم می کوشند سلطه خود را بر سراسر جهان گسترش دهند، ولی آمریکا در حال فروپاشی از داخل می باشد و ریشه حوادث 11 سپتامبر در داخل خود آمریکا وجود دارد. گروههای صهیونیست مسیحی و یهودی در داخل آمریکا روز به روز قدرتمندتر می شوند و اکنون در واقع، دولت و مردم ایالات متحده آمریکا در دست این گروهها گروگان می باشند.
منابع:
1- جان نلسون داربی(John Nelson Darby) متوفی 1882 م کشیش معروف کلیسای انگلستان در اواخر قرن نوزدهم با تبلیغات خود مکتب جدید صهیونیسم مسیحی را در بین پروتستان ها بنیاد نهاد.
2- John Hagee: The 2001Battle for Jerusalem
3- Randall Price: The Coming Last Days 1999Temple
4- Hal Lindsaey Cliff Ford: Battle For Jerusalem Armageddon 2001Books
5- A Billy Graham: Approaching Hoofbeats the Four Horsemen of the Apocalypse 1983
b Hal Lindsey: Countdown to Armageddon 1983
6-A John R Bisagno: And Then Shall the End come 2000
b Marion F Kremers: God Intervenes in the Middle East 1992
c George Otis: Lifting the veil on Islam and the End Times 1991
7- Tom Mclver: The End of the world: An Annotated Bibliography of End- Times Resources 9July 199
برگرفته از سایت:
www.mouood.org



کلمات کلیدی : واقعه آماگدون-صهیونیسم، امید-نا امیدی-ترجو-ارجی

[ نظر:() ]
ن : مرتضی حسین زاده
ت : 89/12/20:: 2:22 عصر
واقعه آرماگدون بخش یک

صهیونیسم بین المللی جهت دستیابی به اهداف شوم خود با زیرکی خاص از تمامی ابزارها و امکانات مادی و معنوی کشورهای غربی استفاده نموده و در این مسیر حتی از تحریف عقاید مذهبی مسیحیان و یهودیان جهان و جهت دهی آنان به سوی منافع خود فروگزاری نمی کند.
«واقعه آرماگدون» نیز یکی از این شگردهای صهیونیست هاست که جهت آشنایی کامل با آن دو مقاله در ادامه آورده می شود:
 یک -واقعه آرماگدون   (غرب و آمادگیهای پیش از ظهور× ,عبدالکریم زبیدی ,مترجم: امین میرزایی ,فصلنامه موعود ش 28 به نقل از سایت حوزه)
یادداشت مترجم: کلمه Armageddon ] » یا آنگونه که در اصل مقاله‏ای که خواهید خواند آمده است «هر مجدون‏» واژه‏ای است اصلا یونانی که بنا به تعریف واژه نامه‏های آمریکایی همچون فرهنگ «وبستر» به معنی نبرد نهایی حق و باطل در آخر الزمان است . همچنین این واژه نام شهری است در منطقه عمومی شام که بنا به آنچه در باب شانزدهم مکاشفات یوحنا، در عهد جدید آمده است، جنگی عظیم در آنجا رخ می‏دهد و مرحله حاضر از زندگی بشر در آن زمان پایان می‏یابد . به عبارتی نبرد مذکور مقدمه تحولی بزرگ است که سرنوشت نهایی آدمی بر روی کره زمین به آن بستگی دارد . دکتر عبدالکریم زبیدی نویسنده مقاله‏ای که ترجمه آن در پی خواهد آمد، در نوشته کوتاه خود به بررسی اعتقاد غربیان به این حادثه پرداخته و به طور خلاصه از رابطه این واقعه با حادثه عظیم ظهور مهدی آل محمد، صلوات الله علیهم اجمعین، پرده برداشته است . این مقاله گرچه در برخی موارد حاوی تحلیلی سطحی است، اما در عین حال نکات مهمی را در خود دارد که در شرایط سیاسی کنونی منطقه قابل اهمال نیست .
حادثه شریف ظهور، حادثه‏ای بزرگ است و قدرتهای بزرگ جهان، سیاست‏خارجی خود را بر مبنای حوادثی که پیش از آن رخ می‏دهد جهت داده و نقشه‏های نظامی خود را به شکلی سامان داده‏اند که آمادگیهای لازم برای این حادثه در آن ملحوظ باشند . این در حالی است که مؤسسات دینی و رسانه‏های این دولتها نیز، مردم خود را برای پیشباز این حادثه آماده می‏سازند .
این مؤسسات دینی به همراه رسانه‏های دیداری و شنیداری این دولتها، از سالهای دهه هشتاد میلادی مردم خود را به ایمان جمعی به وقوع حادثه‏ای بزرگ در سرزمین شام که به نبردی هسته‏ای خواهد انجامید توجه داده‏اند . این مؤسسات پیوسته مردم خود را به ایمان به این نکته فرا می‏خوانند که بزودی لشکری از دشمنان مسیح که بدنه اصلی آن از میلیونها نظامی تشکیل یافته، از عراق حرکت می‏کند و پس از گذشتن از رود فرات - که در آن زمان به خشکی گراییده است - به سوی قدس رهسپار می‏شود . اما نیروهای مؤمن به مسیح راه این لشگر را سد کرده و همگی در «آرماگدون‏» با یکدیگر برخورد خواهند کرد و در این مکان است که درگیری اتفاق خواهد افتاد . صخره‏ها ذوب می‏شوند ... دیوارها بر زمین فرو می‏غلتند ... پوست تن انسانها در حالیکه ایستاده‏اند ذوب شده و میلیونها نفر از بین می‏روند ... و این نبردی نهایی و هسته‏ای است ... سپس مسیح برای بار دوم از جایگاه بلند خود بر زمین فرود می‏آید ... و پس از چندی زمام رهبری جهان را در دست گرفته و صلح جهانی را برقرار می‏کند ... او دولت صلح را بر زمین نو و زیر آسمانی تازه بنا می‏کند ... و این مهم را از مرکز فرماندهی خود در قدس عملی می‏سازد .
یک بررسی انجام گرفته از سوی مؤسسه «تلسن‏» که در اکتبر سال 1985 م . به نشر رسیده است; نشان می‏دهد که در حال حاضر 61 میلیون آمریکایی در انتظار واقعه آرماگدون گوش خوابانده‏اند و این در حالی است که ذکر مؤسسات دینی و ایستگاههای رادیو تلویزیونی که به این مهم پرداخته‏اند; در این مجال کوتاه میسر نیست .
مؤسسات دینی آمریکایی این نکته را روشن ساخته‏اند که سپاهی که از عراق به سوی قدس رهسپار خواهد شد، بنا به پیشگویی حرقیال (فصل 38 و 39) از نظامیانی از عراق، ایران، لیبی، سودان و قفقاز در جنوب روسیه تشکیل می‏شوند . دانستن این موضوع ما را در تحلیل سیاست‏خارجی دولتهای آمریکایی و اروپایی درباره مردم کشورهای یاد شده مدد می‏دهد . مدارس انجیلی در آمریکا بر پایه این تحلیل که واقعه آرماگدون تنها حادثه‏ای است که بازگشت دوباره مسیح را به زمین ممکن می‏سازد ... و این واقعه‏ای بسیار نزدیک است‏به تبلیغ این دیدگاه پرداخته‏اند .
آرماگدونی که این عده از آن سخن می‏گویند همان حادثه عظیمی است که پیش از ظهور مهدی، عجل‏الله‏تعالی‏فرجه، رخ خواهد داد، همان حادثه بزرگی که ائمه ما، علیهم‏السلام، نام «قرقیسیا» را بر آن اطلاق کرده‏اند . ائمه ما، علیهم‏السلام، از این نکته خبر داده‏اند که میلیونها نظامی از آمریکا، اروپا، روسیه، ترکیه (1) ، مصر و دول مغرب عربی به اضافه سربازانی از سرزمین شام شامل کشورهای سوریه، اردن، لبنان، فلسطین و اسراییل همگی در ناحیه‏ای در این محدوده تحت عنوان «قرقیسیا» با یکدیگر برخورد کرده و پس از حصول درگیری، این سفیانی است که در پس آنکه همگی را چونان کشتزاری درو شده در هم می‏کوبد از صحنه نبرد پیروز بیرون می‏آید . در صحیحه میسر از امام باقر، علیه‏السلام، نقل است که فرمود:
«ای میسر! از اینجا تا قرقیسیا چقدر راه است؟» عرض کردم: «همین نزدیکیها در ساحل فرات قرار دارد .» پس فرمودند: «اما در این ناحیه واقعه‏ای اتفاق خواهدافتاد که از زمانی که خداوند متعال آسمانها و زمین را آفریده بی‏سابقه بوده، چنانکه تا وقتی آسمانها و زمین برپا هستند هم، واقعه‏ای همچون آن اتفاق نخواهد افتاد ... سفره‏ای است که درندگان زمین و پرندگان آسمان از آن سیر می‏شوند .» (2)
امثال این روایات از امام صادق، علیه‏السلام (3) ، و سایر ائمه نقل شده است .
حادثه «قرقیسیا» همان حادثه بزرگی است که پیش از ظهور حضرت حجة‏بن‏الحسن‏العسکری، علیهماالسلام، رخ می‏دهد و از آنجا که این حادثه به سفیانی ارتباط دارد و سفیانی از علایم حتمی ظهور امام زمان، علیه‏السلام، است وقوع این‏حادثه حتمی است، چه، امام مهدی پس از حادثه قرقیسیا با سفیانی در حال حاضر 61 میلیون آمریکایی در انتظار واقعه آرماگدون گوش خوابانده‏اند و این در حالی است که ذکر مؤسسات دینی و ایستگاههای رادیو تلویزیونی که به این مهم پرداخته‏اند; در این مجال کوتاه میسر نیست . آرماگدونی که این عده از آن سخن می‏گویند همان حادثه عظیمی است که پیش از ظهور مهدی، عجل‏الله‏تعالی‏فرجه، رخ خواهد داد، همان حادثه بزرگی که ائمه ما، علیهم‏السلام، نام «قرقیسیا» را بر آن اطلاق کرده‏اند . در این مکان است که درگیری اتفاق خواهد افتاد . صخره‏ها ذوب می‏شوند ... دیوارها بر زمین فرو می‏غلتند ... برخورد خواهد کرد (و پس از شکستهای سفیانی فرو رفتن سپاه او ما بین مکه و مدینه) برای دیدار با مسیح، علیه‏السلام، رهسپار قدس خواهد شد .
(به هر تقدیر) زمان بسرعت می‏گذرد و حوادث سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به همراه نشانه‏های طبیعی همگی به نزدیک بودن این حادثه عظیم اشعار دارند و این در حالی است که ما نه خود و نه فرزندانمان را برای آن آماده نکرده‏ایم . آماده ساختن نسل آینده از جوانان و مردان در سطوح مختلف روانی، عقلی و بدنی به منظور پیشباز از حادثه شریف ظهور قائم آل محمد، علیهم‏السلام، امری بی نهایت مهم است .
بی‏گمان ایمان یک نفر به یک قضیه و پافشاری و ایمان او به لزوم به کرسی نشاندن آن، عهده دار به کرسی نشستن آن قضیه خواهد بود و این نکته‏ای است که همه روانشناسان به آن قائل هستند . اینک اگر یک نفر می‏تواند آنچه را بر آن پا فشرده به کرسی تحقق بنشاند، در صورتی که مجموعه‏ای از افراد گرد هم جمع شوند و توان فکری خود را در زمینه‏ای خاص به کار گیرند و به لزوم تحقق قضیه‏ای معین ایمان داشته باشند، چه خواهد شد؟! روانشناسان در پاسخ می‏گویند: اگر چنین مجموعه‏ای از افراد تشکیل شود; بی تردید قادر خواهند بود در طبیعت و در آنچه پیرامون آنهاست اثر گذاشته و بستری مناسب برای تحقق آن قضیه فراهم آورند .
مؤسسات دینی انجیلی آمریکا و اروپا آنچه را روانشناسان گفته‏اند در قضیه بازگشت دوباره مسیح به زمین پس از حادثه آرماگدون به کار بسته به این گفته قائل‏اند که بی‏گمان امکان تحقق هر نوع پیشگویی در وهله نخست‏به ایمان مردم به آن و به پافشاری شان بر ضرورت به کرسی نشستن آن و همچین به شمار نفرات آنهاو شمار نفرات کسانی بستگی دارد که رهبری کاروان تبلیغاتی به راه افتاده برای تحقق بخشیدن به آن پیشگویی را بر عهده دارند .
(گذشته از مسیحیان) ما مسلمین هم با مساله بزرگی مواجه هستیم که پیامبر ما محمد، صلی‏الله علیه‏و آله، و اهل بیت آن حضرت، علیهم‏السلام، از آن به ما خبر داده‏اند . این مساله پیشگویی صادقانه‏ای است که پاک شدن زمین از انواع ستمها و گرفتاریها و بر پایی اسلام در ربع مسکون آن بدان بستگی دارد . پس سزاوار است که ما و فرزندانمان به خود آییم و ایمانمان را به ظهور قائم آل محمد عمق بیشتری بخشیده و پافشاری‏مان را بر لزوم تعجیل ظهور آن حضرت و نزدیک شدن وقوع آن ژرفا دهیم و چنانکه سزاوار است‏شمار کسانی را که به این مساله ایمان دارند و برای پیشباز این ظهور شریف و حوادث پیش از آن آمادگی دارند فزونی ببخشیم . نکات زیر پیشنهادهایی است‏برای وصول به این اهداف:
1 . اینکه تنها یکبار در سال و آن هم در جشن میلاد به حضرت حجت توجه می‏شود; کافی نیست .
2 . تلاش در جهت فراهم آوردن برنامه‏های هفتگی یا دو هفته یکبار شامل نشستها و مصاحبه‏ها درباره قضیه امام مهدی، علیه‏السلام، ظهور شریف آن حضرت و آنچه پیش از آن رخ خواهد داد .
3 . دعوت از دانشمندان و صاحبان اندیشه برای نگارش مقالاتی پیرامون این قضیه در روزنامه‏ها، مجلات و نشریات داخلی .
4 . استفاده از یک کانال فعال ماهواره‏ای برای برگزاری نشستها و مصاحبه‏ها روزانه و هفتگی به منظور ژرفا بخشیدن به ایمان نسل حاضر به ظهور قائم آل محمد و آماده ساختن آنهابرای پیشباز حادثه ظهور .
5 . بستن بیعتهای دسته جمعی در دسته‏های مختلف که طی آن مردم با امام و رهبر خود حجت‏بن‏الحسن، علیه‏السلام، بر سر کمک به آن حضرت و پیوستن به اردوگاه ایشان، پس از آگاهی از ظهورشان بیعت می‏کنند . این بیعتها در مناسبتهای مختلف بسته می‏شود، همچون مناسبات ادای عمره و حج، ماه محرم، پانزدهم شعبان و سایر مناسبتهای مربوط به معصومین، علیهم‏السلام .
6 . بستن بیعت عمومی با حضرت حجت در همه مناطق شیعه نشین و تعیین یک روز بخصوص برای آن در سال، بطوری که این بیعت‏با محتوایی یکسان و در ساعتی واحد ادا شود .
7 . تلاش به منظور فزونی بخشیدن به شمار مبلغان که نزدیک بودن ظهور حضرت حجت را تبلیغ کند و همچنین فزونی بخشیدن به شمار کسانی که به این مساله ایمان دارند همراه با جهت دادن توان فکری آنها در این راستا . دیگران مجدانه به منظور ظهورمسیح تلاش می‏کنند و من از این می‏ترسم که زمان از ما پیشی بگیرد و ناگهان با آن حادثه عظیم روبرو شویم و نتوانیم کاری انجام دهیم و از کسانی باشیم که این فرموده خداوند متعال بر آنان منطبق است . و لو تری اذا فزعوا فلا فوت، و اخذوا من مکان قریب × و قالوا امنا به انی لهم التناوش من مکان بعید . (4) اگر بینی، آنگاه که سخت‏بترسند و رهاییشان نباشد و از مکانی نزدیک گرفتارشان سازد . گویند: اینک به رسول ایمان آوردیم . اما از آن جای دور چسان به آن دست‏یابند .
----------------------
پی‏نوشتها:
× . این مقاله از منبع زیر برگرفته شده است:
الفکر الجدید، مجلة فصیلة تغنی بالفکر و قضایا المسلم المعاصر، تصدر عن دار الاسلام للاراسات و النشر بر لندن، الحد المزدوج 15 - 16، السنه الخامسه، شوال 1417ه، شباط 1997 م .
1 . شایان ذکر است که در روایات از کشورهای درگیر در واقعه «قرقیسا» با عنوان «ترک‏» و «روم‏» تعبیر شده است که ظاهرا نویسنده با تطبیق روم بر کشورهای غربی، از آن با عنوان «امریکا» و «اروپا» یاد کرده است . م .
2 . ر . ک: الکلینی، محمد بن یعقوب الکافی، ج‏8، ص‏295، ح‏451; النعمانی، محمدبن ابراهیم، کتاب‏الغیبة، باب 14، ص‏267، ح‏36 . م .
3 . ر . ک: النعمانی، محمدبن ابراهیم، همان، ص‏278، ح‏63 . م .
4 . سوره سباء (34)، آیه 51 - 52 .



کلمات کلیدی : واقعه آرماگدون-صهیونیسم-قرقیسیا-پروتستانتیزم، امید-نا امیدی-ترجو-ارجی

[ نظر:() ]
ن : مرتضی حسین زاده
ت : 89/12/20:: 1:34 عصر
دجال و سفیانی کیستند و چرا خروج آنها از علایم حتمی ظهور شمرده شد

سوال :دجال و سفیانی کیستند و چرا خروج آنها از علایم حتمی ظهور شمرده شده است؟ آیا آنان واقعاً به جنگ با حضرت مهدی)عج( خواهند پرداخت؟

دجال

پاسخ :البته خروج سفیانی از علایم حتمی ظهور است اما خروج دجال از نشانه های حتمی نیست. اینک درباره هر یک به اختصار توضیح می دهیم.
 
  الف. خروج سفیانی 
 امام صادق ع  می فرماید: السفیانی من المحتوم و خروجه فی رجب...   الغیبة نعمانی, ص 202.   سفیانی از نشانه های حتمی است و )آغاز( شورش او در ماه رجب خواهد بود... .
 وی از اولاد ابوسفیان و نامش براساس بعضی از روایات عثمان بن عتبه است. سفیانی با تظاهر به دینداری, گروه زیادی از مسلمانان را می فریبد و به گرد خود می آورد و بخش گسترده ای از سرزمین های اسلامی را به تصرف خویش در می آورد و بر مناطق شام, دمشق, حمص, فلسطین سیطره و تسلط می یابد اما مناطق شیعه نشین تسلیم او نمی شوند و به همین جهت در کوفه و نجف به قتل عام شیعیان می پردازد و برای کشتن و یافتن آنها جایزه تعیین می کند.
 در روایات توصیفات زیادی از او شده و تا حدودی شخصیت او به تصویر درآمده است:  پسر خورنده جگرها از بیابان خشک بیرون می آید و او مردی است میانه بالا و بزرگ سر و آبله رو. زمانی که او را می بینی, گمانت که او اعور است. نامش عثمان و نام پدرش عتبه است او از فرزندان ابوسفیان است. هر گاه به سرزمینی می رسد که همواره دارای آب صاف است, آنجا مستقر می شود  کمال الدین, ج 2, ص 156, ح 9   اثبات الهداة, ج 3, ص 127, ج 62, از امام علی ع ..
 سفیانی شورش خود را از خارج دمشق )منطقه وادی یابس( شروع می کند و آن مصادف با سالی است که امام زمان قیام خواهد کرد.
 امام باقر ع  می فرماید:  خروج سفیانی و قیام قائم, در یک سال است  بحارالانوار, ج 25, ص 402, ح 43..
 او در شهرهای اسلامی )به خصوص عراق( به کشتار می پردازد و براساس روایات با سپاه یمانی و سید خراسانی درگیر می شود. آن گاه به سمت جزیرة العرب )عربستان( نیز بر می دارد و پس از فتح مکه سه روز به غارت و کشتار مردم مدینه و تخریب مسجد النبی مشغول می شود. وی آن گاه که از ظهور مهدی)عج( با خبر می گردد, با سپاهی عظیم به جنگ آن حضرت می رود  و در منطقه بیدا )بین مکه و مدینه(, سپاه امام)عج( برخورد می کند و به امر خدا, همه لشکریان وی به جز چند نفر در زمین فرو می روند و هلاک می شوند ر.ک: تاریخ غیبت کبری, ص 025-815  الملاحم و الفتن, ص 75..
 براساس پیش بینی برخی روایات, قیام حضرت مهدی)عج( حدود نه ماه بعد از خروج سفیانی, خواهد بود.
 هشام بن سالم می گوید: امام صادق ع  فرمود:  وقتی سفیانی به پنج شهر مسلط شد, نه ماه بشمارید...  بحارالانوار, ج 25, ص 352.. در واقع مدت فعالیت سفیانی پانزده ماه خواهد بود که شش ماه آن به تصرف مناطق و جنگ های مختلف می گذرد.
 امام صادق ع  می فرمایند:  چون سفیانی به مناطق پنج گانه سیطره یافت, برایش نه ماه بشمارید )فعدّوا له تسعه اشهر(  الغیبة نعمانی, ص 234, ح 31..
 بدون تردید در حکومت حضرت مهدی)عج(, کسانی همانند سفیانی, مجالی برای تحرک و فعالیت نخواهند داشت. از آنجایی که سفیانی خصومت شدیدی با حضرت مهدی)عج( خواهند داشت و ندای دعوت او را اجابت نخواهد کرد, با اقدامات قاطع آن حضرت رو به رو خواهد بود. برخی روایات بر کشته شدن او به دست امام مهدی)عج( دلالت می کنند. از جمله امام علی ع  می فرماید:  خداوند سپاه سفیانی را نابود می کند و هیچ کس از آنها جز سفیانی روی زمین باقی نمی ماند  در این حال مهدی)عج( او را می گیرد و گردن می زند...  التشریف بالمنن, ص 692, ح 714..
 
  ب. ظهور دجال 
 یکی از نشانه هایی که درباره آن, مطالب زیادی مطرح شده و جزو علایم غیرحتمی است, ظهور دجال است. آنچه در توصیف دجال معروف است, این است که وی مردی است کافر )برعکس سفیانی که ادعای مسلمانی می کند و ذکر یارب یارب می گوید و...( یک چشم بیش ندارد, آن هم در پیشانی اش واقع شده و مانند ستاره ای می درخشد.
 حال منظور از این دجال کیست؟ آیا در جامعه کنونی ما مصداق دارد؟
 دجال از ریشه دجل به معنای دروغ گوی حیله کار است. اصل داستان دجال در کتاب های مسیحیان است. در انجیل این واژه بارها به کار رفته است و از کسانی که منکر حضرت مسیح باشند, به عنوان دجال یاد شده است. در ترجمه انگلیسی کتاب های مقدس مسیحی واژه  آنتی کِراسْت   tsirhcitnA.  )دجال, ضدمسیح( به کار رفته است.
 در روایات زیادی از اهل سنت, خروج دجال از نشانه های برپایی قیامت دانسته شده است. در کتاب های روایی شیعه, تنها چند روایت در مورد خروج دجال به عنوان یکی از علایم ظهور حضرت مهدی)عج( آمده است که از نظر سند, معتبر و قابل قبولی نیستند ر.ک: بحارالانوار, ج 25, ص 391..
 در حدیثی آمده است:  هنگامی که غنایم قسطنطنیه را تقسیم می کنند, خبر خروج دجال به حضرت و یارانش می رسد  معجم احادیث امام مهدی, ج 2, ص 05..
 با توجه به معنای لغوی  دجال , مقصود از آن, چه بسا نام شخص معینی نباشد  بلکه هر کس که با ادعای پوچ و بی اساس و با تمسک به انواع و اسباب حیله گری و نیرنگ در صدد فریب مردم باشد, دجال است. بر این اساس دجال ها متعدد خواهند بود. بنابراین احتمال, قضیه دجال بیانگر این مطلب است که در آستانه انقلاب مهدی)عج(, افراد حیله گری برای نگه داشتن فرهنگ و نظام جاهلی همه تلاش خود را به کار می گیرند تا با تزویر و حیله گری مردم را نسبت به اصالت و تحقق آن انقلاب و استواری رهبری دچار تردید سازند!!
 چه بسا  دجال  کنایه از کفر جهانی و سیطره فرهنگ مادی بر ضد جهان باشد. استکبار با ظاهری فریبنده و با قدرت مادی, صنعتی و فنی عظیمی که در اختیار دارد, سعی می کند مردم را فریب دهد و مرعوب قدرت و ظاهر فریبنده خود کند. براین اساس است که پیامبران, امت های خود را از فتنه دجال بیم داده اند: ما بعث الله نبیا الا و قد انذر قومه الدجال   بحارالانوار, ج 25, ص 502  ر.ک: دادگستر جهان, ص 322, چشم به راه مهدی, ص 982.   هیچ پیامبری مبعوث نشد, مگر آنکه قومش را از فتنه دجال بر حذر داشت .
 به نظر نگارنده, ظهور شخصی به نام دجال و دشمنی های شدید او با امام مهدی و فتنه های فراوان او, قرین صحت است و براساس روایات گروه های فراوانی )چون یهودیان, زنا زادگان, شراب خواران, آوازه خوانان, افراد سفیه و...( از او حمایت خواهند و فرجام کار او نیز کشته شدن به دست امام مهدی)عج( است.
 امام صادق ع  می فرماید:  قائم بعد از غیبت ظهور می کند و دجال را می کشد و زمین را از هر ظلم و ستمی پاک می سازد  معجم احادیث الامام مهدی)عج(, ج 2, ص 431..
 البته در منابع اهل سنت آمده که دجال به دست عیسی ع  کشته می شود که منافاتی با این دیدگاه شیعه ندارد  زیرا عیسی ع  تابع حضرت مهدی)عج( بوده و به دستور او دجال را می کشد.



کلمات کلیدی : امید-نا امیدی-ترجو-ارجی

[ نظر:() ]
ن : مرتضی حسین زاده
ت : 89/12/19:: 1:18 عصر
نژادهای مختلف از نسل آدم چگونه بوجود آمده است؟

سوال :نژادهای مختلف از نسل آدم چگونه بوجود آمده است؟
پاسخ :در مورد نژادهای مختلف بشر, مانند: سفید و سرخ و سیاه و زرد , دو نظریه وجود دارد:
 الف - کلیه این نژادها از یک ریشه بوده اند, ولی در پی جدا شدن از یکدیگر و مهاجرت به سرزمین های مختلف و ازدواج های داخلی, یک دسته صفات ژنتیکی به عنوان صفات برتر و فائق در آن مجموعه ها به وجود آمده است و ژن های دیگر در آن مناطق امکان بقا و رشد پیدا نکرده اند.
 ب - نسل آدم ابوالبشر )ع( با باقی مانده نسل انسان های قبلی - که بر روی زمین ساکن بوده اند - مخلوط شده و تفاوت افراد بشر به همین جهت است. هر دو نظریه در حال حاضر طرفدارانی دارد و دلیل هایی نیز هر کدام از قرآن و روایات بر مدعای خود ذکر می کنند. نتیجه آنکه سخن قطعی در این گونه موارد دور از تحقیق است. امید است در آینده با پیشرفت دانش, پاسخ روشنی برای این سؤال فراهم آید.



کلمات کلیدی : نژاد -نسل آدم، امید-نا امیدی-ترجو-ارجی

[ نظر:() ]
ن : مرتضی حسین زاده
ت : 89/12/19:: 1:8 عصر
دلیل تقدس حجرالاسود چیست؟

سوال :دلیل تقدس حجرالاسود چیست؟

حجر الاسود

پاسخ :حجر الاسود, سنگی است که از بهشت آمده و به عنوان مبدأ و سنتهای طواف در رکن کعبه نصب گردیده است. ما تقدس حجر الاسود را, از رفتار پیامبر اکرم)ص( و اولیای الهی با آن درمی یابیم. حضرت رسول)ص( حجر را می بوسیدند و استلام می کردند. در روایات آمده است که:  حجر الاسود به منزله دست راست خدا در زمین است که مؤمنان با آن بیعت می کنند )در طواف آن را استلام و یا حداقل به آن به وسیله دست سلام می دهند( . هم چنین آمده است که تمامی تعهدات آدمی در حجرالاسود به ودیعت گذاشته شده است و در روز قیامت, شهادت می دهد که چه کسی به عهد الهی وفا کرده و چه کسی به آن وفا نکرده است. برای مطالعه بیشتر در این زمینه ر.ک: فصلنامه میقات, نشریه سازمان حج و زیارت.



کلمات کلیدی : تقدس -حجرالاسود، امید-نا امیدی-ترجو-ارجی

[ نظر:() ]
ن : مرتضی حسین زاده
ت : 89/12/19:: 1:7 عصر
<      1   2   3   4   5   >>   >

محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.

قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

purchase vpn

بازی اندروید